Jump to content
Annons

Nya grejor, win 10 problem kommer inte ut i bios MSI z270 moderkort


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Köpte nya grejor win 10 oem en 7700k ett 1080 grafik kort och ett MSI z270 gaming moderkort. När jag satt ihop skiten så kommer jag inte ut i bios och det enda chansen att boota upp är att lägga i win 10 skivan i dvd läsaren men det stannar ändå upp på när man ska ange installations koden som då inte finns på skivan, ja den finns inte att hitta nånstans överhuvudtaget.

Är MSI ett kass märke jag trodde det var bra grejor men i så fall byter jag tillverkare men måste man verkligen uppgradera från en tidigare win version eller krångla och läsa på för att överhuvudtaget kunna installera win 10?

I så fall så skiter jag i win och köper en beggad Mac Pro 5.1 istället. Missar ju en massa då det inser jag men då får får jag strunta i 4k video och bara göra musik och hålla mig till HD video helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

*** Testa med ett annat keyboard eller anslut keyboardet till annan USB2 port  ***

-------

Från Manualen:

Entering BIOS Setup
 
Please refer the following methods to enter BIOS setup.
  • Press Delete key, when the Press DEL key to enter Setup Menu, F11 to enter Boot Menu message appears on the screen during the boot process.
  • Use MSI FAST BOOT application. Click on GO2BIOS button and choose OK. The system will reboot and enter BIOS setup directly
Redigerat av MX3
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack för svaren, jag har manualen och läste på då jag trodde det var nåt nytt att det inte längre funkar att trycka delete för att komma till bios. Så det korta svaret är fortfarande att jag inte kommer ut till bios. Jag lämnar tillbaka skiten imorn bor ganka nära ett netonnet varuhus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså :..

Tangentbordet...

testa att byta TILL ett annat USB-uttag - HELST USB2 -  (eller PS2 om det finns och du har ett sådant tangentbord) 

Har du tangentbordet i ett USB3-uttag, har förmodligen inga drivrutiner laddats - BIOS tar inga tangenttryckningar - Vad du än trycker på för tangenter ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag testade det också faktiskt och jag tror om jag inte minns fel att på mina andra moderkort med usb 3 så funkar det ändå utan moderkortsspecifika drivertillägg. På dom datorerna har windows aldrig varit installerat bara os x men nu skulle jag av olika anledningar köra win 10. Synd då jag var sugen på att testa 1080 kortet till mina videos men jag får köpa lite nyare beggad hårdvara och fortsätta med os x men medka video i full hd istället det duger bra har bra kameror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo det stämmer men vad det har att göra med det här. Vi tar det från början. Är msi moderkort ansedda för att vara bra? Kan man eller kan man inte installera win 10 utan att uppgradera från en annan version?

Dumtugget kanske kan lysa med sin frånvaro ett tag nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, MSI ska vara bra. Bl a Inet använder MSI-kort till sin Taurus-serie (egenbyggda High-End speldatorer)

(25-sidig recension av ansedd sajt, om du inte läst innan du köpte:  http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-z270-gaming-pro-carbon-review.html )

Såklart fungerar nyinstallation av Win 10.  

Om du fortfarande inte kommit in i BIOS, stäng av allt och testa cleara CMOS..

Redigerat av MX3
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja, MSI ska vara bra. Bl a Inet använder MSI-kort till sin Taurus-serie (egenbyggda High-End speldatorer)

(25-sidig recension av ansedd sajt, om du inte läst innan du köpte:  http://www.guru3d.com/articles-pages/msi-z270-gaming-pro-carbon-review.html )

Såklart fungerar nyinstallation av Win 10.  

Om du fortfarande inte kommit in i BIOS, stäng av allt och testa cleara CMOS..

Precis vad jag trodde så därför tyckte jag att det borde vara ett säkert köp. Det är nog förmodligen ett måndagsex helt enkelt. Ska byta oem versionen mot en vanlig om jag ändå fullföljer bygget.

Jag har tex köpt nätagg där som inte funkade ok och fick lämna tillbaka tre nätagg om jag mins rätt innan jag tröttnade och köpte ett annat. Det var Corsair som lagt ut tillverkningen för en ny serie på nån mindre tillverkare och det blev tydligen inget bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...