Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det Àr inte en dag för tidigt att dra igÄng en trÄd om Melodifestivalen 2017. Alla artister Àr nÀmligen utplockade. Veteraner som Charlotte Perrelli, Roger Pontare och Loreen Àr tillbaka, men det Àr Àven ett antal nya artister som jag inte har en aning om vilka de Àr.

Den stora sensationen Àr dock att Owe Thörnqvist, i mitt tycke en av Sveriges största artister, stÀller upp med lÄten "Boogieman Blues" vid 87 Ärs Älder. Hur ska det sluta?

HÀr Àr en lÀnk till Expressen dÀr man kan lÀsa om vilka artister som stÀller upp i de olika deltÀvlingarna. Vad tycker ni om startfÀlten?

http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/de-ska-vara-med-i-melodifestivalen-2017/

Annons
Postat

Owe Thörnqvist?!?

RÀtt person pÄ fel plats?

Han kan bli ett fenomen. Som dom dÀr ryska gummorna för nÄgra Är sen.

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Och nu Àr det dags för deltÀvling ett i Göteborg. 

De sju tÀvlande artisterna Àr: Adrijana, Boris René, Nano, Charlotte Perrelli, Dinah Nah, De vet du och Ace Wilder. 

SÀndningen börjar kl 20.00 i SVT1.

TÀnker ni se programmet? Vilka artister tror ni gÄr vidare?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Kalkondags igen.

Postat

Kalkondags igen.

Det var inte sÄ stort intresse hÀr  för tÀvlingen förra Äret, men dig kan man lita pÄ i sammanhanget.

Postat

Skulle tro att av de 32 finalbidragen som Björkman har valt ut (av de 100 som förlagen skickar till honom), Àr det typ en fjÀrdedel som möjligen Àr meningsfulla alls att ha i en final och max 2-3 som Àr hyggligt ok.

SĂ„ brukar utfallet vara i alla fall.

SjĂ€lvklart kommer jag att se spektaklet. Ibland fĂ„r man ju riktigt goda skratt, Ă€ven om det Ă€r alltför ofta som det skĂ€r riktigt smĂ€rtsamt i öronen, men man kan ju skruva ner volymen vid de vĂ€rsta katastroferna... De gĂ„nger man har tur, sĂ„ kommer det ju trots allt nĂ„got som Ă€r lyssningsbart. 🙂 

Postat

Jag vÀntar med att titta till Owe Thörnqvist Àr med!

Och sÄ ska jag försöka fÄ in estiska (eller var det lettiska?) nÀsta vecka, för dÀr ska granntjejen vara med.

Postat

Jag vÀntar med att titta till Owe Thörnqvist Àr med!

Och sÄ ska jag försöka fÄ in estiska (eller var det lettiska?) nÀsta vecka, för dÀr ska granntjejen vara med.

Du fÄr gÀrna Äterkomma med en rapport om det. Nu blir det spÀnnande.

Postat

Är det redan dags för mello? Woah vad tiden gĂ„r fort nĂ€r man har det oroligt. Min granntjej Ă€r hĂ€r, en av fördelarna med att hon inte Ă€r med dĂ€r.

Postat

Boris blev för trevligt, som ett gÀng dansande deodoranter. Adrijana hade svÄra Silvana Imam vibbar och lÄten efter har jag redan glömt. Faen vad gnÀlligt det blev, mÄste hitta nÄgot bra att skriva om.

Postat

Boris blev för trevligt, som ett gÀng dansande deodoranter. Adrijana hade svÄra Silvana Imam vibbar och lÄten efter har jag redan glömt. Faen vad gnÀlligt det blev, mÄste hitta nÄgot bra att skriva om.

Som t ex De Vet Du – Road Trip?

Postat

Nano – Hold On - sju lĂ„tskrivare och ingen melodi. Inte sĂ„ dumt Ă€ndĂ„.

Är helt sĂ€ker pĂ„ att Ace Wilder gĂ„r vidare. Vem blir det mer?

Postat

Nano och Ace Wilder direkt till final. Boris René och Det Vet Du till andra chansen.

DÄ vÀntar vi bara pÄ vÄr store mellogurus analys som lÀr komma en bit efter midnatt.

Postat

HallÄ - vad Àr detta egentligen?!?!?

Nu Àr det nÀstan sÄ att jag börjar fundera pÄ att göra som mÄnga pÄstÄr att de gör; Skippa mello helt...

Detta Àr utan tvekan den sÀmsta deltÀvlingen i mannaminne! Inte ens lönt att utvÀrdera lÄt för lÄt, utan det var sÄ fullstÀndigt genomdÄligt, att det inte finns ord för det.

Det Àr faktiskt första gÄngen nÄgonsin som samtliga lÄtar var sÄ usla, att jag och min sambo stÀngde av innan omröstningen, eftersom det var helt egalt vilket skrÀp som vann. Bottenskrap Àr ett ord jag tyvÀrr ofta mÄste Äterkomma till i sammanhanget, men denna deltÀvlingen tar verkligen priset!

För att trots allt sĂ€ga nĂ„got positivt; NĂ€r det Ă€r sĂ„ urkasst, sĂ„ kan det bara bli bĂ€ttre framöver (eller, vi hoppas verkligen det i alla fall... đŸ˜±Â ).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.