Bluddrik Postat 30 november 2016 Postat 30 november 2016 Det Àr inte en dag för tidigt att dra igÄng en trÄd om Melodifestivalen 2017. Alla artister Àr nÀmligen utplockade. Veteraner som Charlotte Perrelli, Roger Pontare och Loreen Àr tillbaka, men det Àr Àven ett antal nya artister som jag inte har en aning om vilka de Àr. Den stora sensationen Àr dock att Owe Thörnqvist, i mitt tycke en av Sveriges största artister, stÀller upp med lÄten "Boogieman Blues" vid 87 Ärs Älder. Hur ska det sluta? HÀr Àr en lÀnk till Expressen dÀr man kan lÀsa om vilka artister som stÀller upp i de olika deltÀvlingarna. Vad tycker ni om startfÀlten? http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/de-ska-vara-med-i-melodifestivalen-2017/
oioioi Postat 30 november 2016 Postat 30 november 2016 Owe Thörnqvist?!? RÀtt person pÄ fel plats?
Bluddrik Postat 30 november 2016 TrÄdstartare Postat 30 november 2016 Owe Thörnqvist?!? RÀtt person pÄ fel plats? Han kan bli ett fenomen. Som dom dÀr ryska gummorna för nÄgra Är sen.
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrÄdstartare Postat 4 februari 2017 Och nu Àr det dags för deltÀvling ett i Göteborg. De sju tÀvlande artisterna Àr: Adrijana, Boris René, Nano, Charlotte Perrelli, Dinah Nah, De vet du och Ace Wilder. SÀndningen börjar kl 20.00 i SVT1. TÀnker ni se programmet? Vilka artister tror ni gÄr vidare?
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrÄdstartare Postat 4 februari 2017 Kalkondags igen. Det var inte sÄ stort intresse hÀr  för tÀvlingen förra Äret, men dig kan man lita pÄ i sammanhanget.
Claes Holmerup Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 Skulle tro att av de 32 finalbidragen som Björkman har valt ut (av de 100 som förlagen skickar till honom), Ă€r det typ en fjĂ€rdedel som möjligen Ă€r meningsfulla alls att ha i en final och max 2-3 som Ă€r hyggligt ok. SĂ„ brukar utfallet vara i alla fall. SjĂ€lvklart kommer jag att se spektaklet. Ibland fĂ„r man ju riktigt goda skratt, Ă€ven om det Ă€r alltför ofta som det skĂ€r riktigt smĂ€rtsamt i öronen, men man kan ju skruva ner volymen vid de vĂ€rsta katastroferna... De gĂ„nger man har tur, sĂ„ kommer det ju trots allt nĂ„got som Ă€r lyssningsbart. đÂ
slejnard Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 Jo jag ska nog kolla. Trevligt program! Har inte förhandslyssnat men "rÀvarna" brukar ha svÄrt att hÀvda sig gentemot ungdomarna. Hoppas pÄ perelli men tippar Ace Wilder och de vet du till final.
oioioi Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 Jag vÀntar med att titta till Owe Thörnqvist Àr med! Och sÄ ska jag försöka fÄ in estiska (eller var det lettiska?) nÀsta vecka, för dÀr ska granntjejen vara med.
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrÄdstartare Postat 4 februari 2017 Jag vÀntar med att titta till Owe Thörnqvist Àr med! Och sÄ ska jag försöka fÄ in estiska (eller var det lettiska?) nÀsta vecka, för dÀr ska granntjejen vara med. Du fÄr gÀrna Äterkomma med en rapport om det. Nu blir det spÀnnande.
Dark Of Light Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 Ăr det redan dags för mello? Woah vad tiden gĂ„r fort nĂ€r man har det oroligt. Min granntjej Ă€r hĂ€r, en av fördelarna med att hon inte Ă€r med dĂ€r.
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Boris RenĂ© â Her Kiss. Han Ă€r rĂ€tt bra, men lĂ„ten intetsĂ€gande.
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Adrijana â Amare - förfĂ€rligt.
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Dinah Nah â One More Night - Ganska fantasislöst.  Den uteblivna tonartshöjningen Ă€r höjdpunkten.
Dark Of Light Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 Boris blev för trevligt, som ett gÀng dansande deodoranter. Adrijana hade svÄra Silvana Imam vibbar och lÄten efter har jag redan glömt. Faen vad gnÀlligt det blev, mÄste hitta nÄgot bra att skriva om.
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Boris blev för trevligt, som ett gĂ€ng dansande deodoranter. Adrijana hade svĂ„ra Silvana Imam vibbar och lĂ„ten efter har jag redan glömt. Faen vad gnĂ€lligt det blev, mĂ„ste hitta nĂ„got bra att skriva om. Som t ex De Vet Du â Road Trip?
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Charlotte Perrelli â Mitt Liv - Ser ut som Tyra Banks.
slejnard Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 RÀtt kÀnslosamt framtrÀdande av perelli. Bra! Hon Ä Wilder gÄr vidare! Resten mediokert
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Ace Wilder â Wild Child - Första lĂ„ten som Ă€r hyggligt bra.
slejnard Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 Oj det var en lĂ„t till. đź Ganska bra! Tryck i rösten
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrĂ„dstartare Postat 4 februari 2017 Nano â Hold On - sju lĂ„tskrivare och ingen melodi. Inte sĂ„ dumt Ă€ndĂ„. Ăr helt sĂ€ker pĂ„ att Ace Wilder gĂ„r vidare. Vem blir det mer?
Bluddrik Postat 4 februari 2017 TrÄdstartare Postat 4 februari 2017 Nano och Ace Wilder direkt till final. Boris René och Det Vet Du till andra chansen. DÄ vÀntar vi bara pÄ vÄr store mellogurus analys som lÀr komma en bit efter midnatt.
Claes Holmerup Postat 4 februari 2017 Postat 4 februari 2017 HallĂ„ - vad Ă€r detta egentligen?!?!? Nu Ă€r det nĂ€stan sĂ„ att jag börjar fundera pĂ„ att göra som mĂ„nga pĂ„stĂ„r att de gör; Skippa mello helt... Detta Ă€r utan tvekan den sĂ€msta deltĂ€vlingen i mannaminne! Inte ens lönt att utvĂ€rdera lĂ„t för lĂ„t, utan det var sĂ„ fullstĂ€ndigt genomdĂ„ligt, att det inte finns ord för det. Det Ă€r faktiskt första gĂ„ngen nĂ„gonsin som samtliga lĂ„tar var sĂ„ usla, att jag och min sambo stĂ€ngde av innan omröstningen, eftersom det var helt egalt vilket skrĂ€p som vann. Bottenskrap Ă€r ett ord jag tyvĂ€rr ofta mĂ„ste Ă„terkomma till i sammanhanget, men denna deltĂ€vlingen tar verkligen priset! För att trots allt sĂ€ga nĂ„got positivt; NĂ€r det Ă€r sĂ„ urkasst, sĂ„ kan det bara bli bĂ€ttre framöver (eller, vi hoppas verkligen det i alla fall... đ±Â ).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.