Jump to content
Annons

Vilket Moderkort?


Recommended Posts

Jag börjar med dessa tillbehör:

M-Audio Delta 1010 LT

Steinberg SX 2, Nuendo 2

Rack med bla. 2 st Behringer bord, ett för rec, o ett för mon. lyssning via ett Lab 300 o ett Yamaha 2550 steg, till Audio Pro Focus SA-4 och ett par 3 vägs Audio Pro-Lådor med ersatta element.

Några diskar runt 200 G, osv. Midikeyboard, en Gurasynt å lite tocket, 😆

Det får bli en PC-variant.

Jag är inte så kunnig på Datorer, och svävar helt i det blå när det kommer till figuration osv, men med lite råd borde man kunna få till en slags fungerande maskin.

Däremot är jag insatt i Analog Elektronik, å har servat ett 100-tal Rör-stärkare, så om dessa kan jag det mesta, om någon har funderingar runt ämnet Termisk Emmission av Elektroner i Vacum via indirekt upphettad katod.......

Så vad ska man nu köpa för "mammakort" nu då? Och hur ska det hela sättas upp?

Peopirat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mitt tips är att gå till ett forum för delta-användare och kolla vilka chipset som folk rekommenderar varandra. Kolla sedan upp vilka moderkort som använder dessa chipsets och välj sedan ett som passar prismässigt och som får bra omdöme i allmänna recensionsforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt är att lika barn leka bäst så jag tänker i min nya dator (som förhoppningsvis inköps på onsdag) ha en intelprocessor och ett intelmoderkort. Det blir dyrare men det kommer nog gå bra.. för skam den som ger sig om inte ens intel kan göra bra moderplankor.

annars är den vanliga rekommendationen att undvika VIAs chipset för de krånglar tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min åsikt är att lika barn leka bäst så jag tänker i min nya dator (som förhoppningsvis inköps på onsdag) ha en intelprocessor och ett intelmoderkort. Det blir dyrare men det kommer nog gå bra.. för skam den som ger sig om inte ens intel kan göra bra moderplankor.

annars är den vanliga rekommendationen att undvika VIAs chipset för de krånglar tydligen.

Nya VIA-chipset ska det inte vara några problem med. Det är ett seglivat rykte som lever kvar sedan Hedenhös, när de hade ett chipset som verkligen var uselt dåligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag alltid kört ASUS eller Intel-kort och konservativ som jag är, har jag aldrig gått ifrån Intel chipset. Jag tar det säkra före det osäkra, även om jag vet att andra chipset fungerar utmärkt nu för tiden... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...