Jump to content
Annons

Städa Datorn


Twilight_Zound

Recommended Posts

Hej. Snacka om OFF-TOPIC.

Finns det någon som vet var man kan få tag på

sådant kit. Så man kan typ damsuga korten och så.

Som det ser ut nu kan jag tänka mig att en damsugning av

korten skulle +a ca 10% på prestandan. Likaså fläktsystemet på

elaggregatet. SOM DET SER UUUUUUUT 😉

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns tryckluft på burk. Alltså typ en sprejburk med luft...som man kan sätta på en pip i munstycket så man kommer åt trånga lägen och sedan är det bara att blåsa.

...men annars vet jag inte vad det finns för städutrustning för dator. Ska spana lite...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryckluft på burk är bättre än dammsugare i datorn. Har man otur, så kan nämligen dammsugning generera statiska urladdningar - något som är mindre kul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh jag har dammsugit min dator utan tillbehör till dammsugaren hur många gånger som helst. En gång dammsugade jag iofs sönder cpu-fläkten, men det är triviala ting.

Link to comment
Dela på andra sajter

En 12v Däck/boll pump/kompressor från Clas Ohlssons är prima. Blåser bort dammet från alla skrymslen ur burken. Ehh, de flesta har väl kompressor i sin studio? 😎

Ha de

Hahah! 😆

Joda. En kompressor finns i min studio men den komprimerar bara skiten... 😳

Hehe....

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

JHoffa (oregistrerad)
Äh jag har dammsugit min dator utan tillbehör till dammsugaren hur många gånger som helst. En gång dammsugade jag iofs sönder cpu-fläkten, men det är triviala ting.

Ja, det är iofs helt lugnt så länge du inte stoppar ned annat än plast, för då kan det hända grejer 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh jag har dammsugit min dator utan tillbehör till dammsugaren hur många gånger som helst. En gång dammsugade jag iofs sönder cpu-fläkten, men det är triviala ting.

Ja, det är iofs helt lugnt så länge du inte stoppar ned annat än plast, för då kan det hända grejer 😕

Inte hela sanningen. Plasten tillsammans med den virvlande luften kan vara det som orsakar en statisk urladdning... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag har hört ska min inte blåsa bort smuts eller liknande utan suga upp det... Kommer inte ihåg i vliket sammangang dock. Har för mig att det pratades om att man kan blåsa in skiten på ställen och sedan få problem att få bort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag har hört ska min inte blåsa bort smuts eller liknande utan suga upp det... Kommer inte ihåg i vliket sammangang dock. Har för mig att det pratades om att man kan blåsa in skiten på ställen och sedan få problem att få bort det.

Detta gäller inte i känslig utrustning som kan skadas av statiska urladdningar - så i datorn blåser man bort dammet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...