Jump to content
Annons

Har nyss slÀppt min debut-EP


Fredrik Osterman

Recommended Posts

Hej allesammans! 🙂

Fredrik Osterman heter jag! Jag skulle vilja dela med mig av min EP 'Summer Blue' som slÀpptes idag pÄ Spotify bl.a. Har hÄllit pÄ med musik sedan barnsben men detta Àr min första seriösa försök till att slÀppa nÄgot officiellt. Spelar mestadels rock/alternativ rock/pop-ish.

För er som Àr intresserade: allt Àr inspelat i mitt sovrum inuti Logic Pro X. Till sÄngspÄret anvÀndes en MXL V67. Gitarr och bass gÄr direkt till mitt ljudkort (Focusrite Clarett 2Pre) och igenom Logics egna gitarr- och baspluggar. Trummorna Àr programmerade.

Gitarren som jag anvÀnde under inspelningarna Àr en Ibanez SAS36FM och basen Àr en Epiphone SG G-400.

Allt Àr inspelat och mixat av mig sjÀlv!

Vad tycker ni?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej allesammans! 🙂

Fredrik Osterman heter jag! Jag skulle vilja dela med mig av min EP 'Summer Blue' som slÀpptes idag pÄ Spotify bl.a. Har hÄllit pÄ med musik sedan barnsben men detta Àr min första seriösa försök till att slÀppa nÄgot officiellt. Spelar mestadels rock/alternativ rock/pop-ish.

För er som Àr intresserade: allt Àr inspelat i mitt sovrum inuti Logic Pro X. Till sÄngspÄret anvÀndes en MXL V67. Gitarr och bass gÄr direkt till mitt ljudkort (Focusrite Clarett 2Pre) och igenom Logics egna gitarr- och baspluggar. Trummorna Àr programmerade.

Gitarren som jag anvÀnde under inspelningarna Àr en Ibanez SAS36FM och basen Àr en Epiphone SG G-400.

Allt Àr inspelat och mixat av mig sjÀlv!

Vad tycker ni?

Riktigt bra tycker jag! Framför skitigt gitarrljud som Àr gött. Dessutom har du den goda smaken att inte mixa trummorna för starkt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

HÀrligt! Jag gillar verkligen "Summer Blue", skön surfig kÀnsla och en lÄt helt i min smak.

Jag tycker mixen lÄter toppen ocksÄ. Kanske att man hade kunnat dubba leadsÄngen en eller ett par gÄnger om man ville ha Ànnu mer energi i sÄngen i de mer drivande partierna.

Men som sagt, riktigt snyggt jobbat. Lycka till med relasen! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för bra kritik! 🙂

Eftersom detta Àr mitt första riktiga slÀpp har jag under processen förstÄtt att jag aldrig kommer vara 100% med dessa lÄtar, haha. Men de ni pÄpekar Àr saker jag ocksÄ suttit och funderat över - jag skulle nog antingen bara höjt volymen pÄ voxen, spelat in en dubbel eller mixat den lite annorlunda!

Men bra kritik som sagt, Àr jÀtteglad att ni tycker om lÄt(en)arna! Tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...