Jump to content
Annons

Behringer Xenyx X1222 USB iMac och Logic


Grahnen

Recommended Posts

Bra om man nu kunde diskutera lite studioärenden på svenska!

Måste fråga lite om inställningar när det gäller ljudkort i Mac. Har en gammal iMac från 2008 som funkar helt ok med logic 9 pro och det interna ljudkortet. Nu dock köpt en Behringer Xenyx X1222 USB. (kanske anses billig skit) Är lite sugen på att använda dess inbyggda ljudkort. Anslutet en USB kabel till iMack:en. Problemet är att in ljudnivån är väldigt låg jämfört med det interna ljudkortets nivå. Typ hälften. Om jag kopplar en en "vanlig" RCA-mini tele kabel ut ur mixern och in i interna line in i ljudkortet på datorn skiljer det rejält i in nivån. (Trots exakt samma inställningar på reglarna på själva mixern) OBS man kan inte ändra in-nivån på USB kortet om jag går in i datorns "Ljud/midi-inställningar app". Möjligen någon som har koll på detta?

Nästa undring vad i hela friden är "AutoAggDevice" i en Mac

Tomas

post-27868-0-85633600-1471026217_thumb.png

Redigerat av Grahnen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Har inget svar om Behringer-grejen, men din sista fråga kan jag svaret på.

I Macen finns det möjlighet att kombinera två ljudkort till ett. T ex i program som Logic eller Cubase ställer man in vilket ljudkort man vill ha för ingångar och utgångar. Men om man har flera ljudkort där du vill kunna använda alla ingångar samtidigt? Då kan man skapa en sk "Aggregated device". Det blir då som ett virtuellt ljudkort som du säger till Logic att använda. Då får du helt enkelt fler ingångar och utgångar än om du bara använt ett ljudkort.

Nackdelen är att den naturliga latencyn som finns i alla ljudkort ökas på till minsta gemensamma nämnare för båda korten.

I ditt fall ser det ut som att det skapats en "Aggregated device" automatiskt. Vad det beror på vet jag inte, kanske har det med Behringers drivrutin att göra? Men som du ser har den ena 2 ut och den andra 2 in.'

Inte svaret på hela ditt problem, men det kanske hjälper till på vägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...