Jump to content
Annons

Tips på aggregator!


Lill-Gurkan

Recommended Posts

Släpper skiva i september och funderar på vilken aggregator jag ska använda för att få upp låtarna på itunes, spotify etc. Har använt CDBaby till mina tidigare releaser men det hade varit skönt att använda en svenskspråkig tjänst. Någon som vet någon seriös svenskspråkig tjänst med bra service, där man samtidigt slipper årlig avgift?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använde först Record Union men har testat flera andra efter att de ökade priset något. Funderar dock på att köra på dem igen för de har jäkligt bra verktyg för statistik och bra royaltyrapportering.

Tror att de är svenska, fast inte svenskspråkig som du efterfrågade.

Jag körde Mondo Tunes ett tag just för att de inte hade någon årlig avgift, men de har börjat med det nu också. Tror de flesta seriösa har det tyvärr. Mondo Tunes och Distro Kid har så man betalar per år och får släppa så mycket musik man vill under det abonnemanget dock.

Annars har jag en a&r-kod för Record Union, så du får en release gratis i ett år.

Koden: 2A5Ea219ea

Planerar du att släppa mer musik under samma namn så skulle jag nog välja Distrokid eller Mondo Tunes. Mondo Tunes är dock väldig långsamma på att få upp grejerna, typ en månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag lade upp via Distrokid, så tog det bara ett par dagar att få upp det på Spottan.

En årsavgift på 20USD för obegränsat antal låtar och obegränsat antal album - och dessutom att man själv får 100% av intäkterna, är också klara fördelar jämfört med de flesta (eller kanske alla?) andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...