Lindeberg Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 (edited) LÅTNAMN: The Music Makes It Allright ARTIST/GRUPP: Suncake (Dumb Dan, Danny Cort, Matthew D'Vois) GENRE: Dance LÅTLÄNGD: 5:51 KOMPOSITÖR: Dumb Dan / Danny Cort PRODUCENT: Dumb Dan MEDVERKANDE: Micke Lundh (kör, mixning, post production), Inko Perä (gitarr), Mats Ståhlbröst (trombon) INSPELNINGSÅR: 2004 + 2005 FORMAT: mp3 160 kbps STORLEK: 6.69 MB STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag och Danny Cort har ju filat på lite popgrejer under namnet Suncake, detta är en av låtarna. God hjälp hade vi av Matte som sjunger fint, och så Inko förstås som är duktig på gitarr. På trombon hörs förresten Studios Mats Ståhlbröst. Sången spelade vi in i hyrd studio med teknikerhjälp, och mixning samt diverse efterarbete har vi Micke Lundh att tacka för. I övrigt är det undertecknad och Danny som står för det hela. Vi vill självklart veta vad ni tycker om detta. All sorts feedback välkommen! 😄 Edited April 21, 2005 by Dumb Dan
Straka Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Jösses! Det här låter verkligen skit bra! Jag har ingen som helst konstruktivt kritik att komma med... Grymt helt enkelt. Den här tar jag med ut i solen på mp3 spelaren.
Pellesnusk Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Det var väl den här som du la ut en kort preview på tidigare? Den är svinfet och hur bra som helst. Inget mer behöver sägas!
Lindeberg Posted April 21, 2005 Author Posted April 21, 2005 Det var väl den här som du la ut en kort preview på tidigare? Den är svinfet och hur bra som helst. Inget mer behöver sägas! 😄 Tack så mycket. Ja det är den, men nu i fixad (och tusen gånger bättre) version av Micke L.
Guest Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 låter bra och det låter väldigt ERIC GADD om det hela hehe men det e både på gott o ont han finns ju redan och även hans stil men annars en kanon låt
Timegroove Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Soul, funk, disco och house, allt i ett välproducerat paket! Det här är nog det bästa jag hört på forumet, outstanding!
sisältää Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Herregud, så pro det låter. Imonerande. Sunkig genre men det kvittar ju när ni faktiskt skulle kunna få den här låten såld, som den är..
hegobald Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Amen!!! Enda kritik jag kan komma med vid första lyssningen är att några enstaka drumfills/brakes låter lite svårplacerade (passar inte riktigt riktigt) i låten.. Sidechain-gaten pumpar på i bästa prytzbanér 😛 En fullpottare från mig! Bra jobbat!!!
Guest MarcusRombo Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Herregud, så pro det låter. Imonerande. Sunkig genre men det kvittar ju när ni faktiskt skulle kunna få den här låten såld, som den är.. Sunkig genre? Om du inte invänder skulle jag vilja att du utvecklade det påståendet lite, tack. Nu till låten. Tycker det är väldigt bra. Arrangemanget är riktigt snitsigt, fast det faller mig inte riktigt i smaken. Synth swirlet i breaket ungeför 2.50 in i låten tycker jag ska plockas bort. Vokalen tycker jag ligger lite långt fram och ltie för centrerat i mixen. Förutom dessa småsaker jag absolut var tvungen att påpeka 😛, är detta en kanon låt. Skit snygg produktion och fin prestation av vokalisten. Skulle vilja ha den här i wav! 🙂 Snyggt jobbat!
hackeman Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Den här är bra den här, men den har väl funnits här innan? Jag har hört den innan iaf. Kan inte avgöra om det är en nymixad/mastrad version. Kör i fjuttiga laptop-högtalare på jobbet.
Lindeberg Posted April 21, 2005 Author Posted April 21, 2005 Den här är bra den här, men den har väl funnits här innan? Jag har hört den innan iaf. Kan inte avgöra om det är en nymixad/mastrad version. Kör i fjuttiga laptop-högtalare på jobbet. Vi hade en liten 1-minutspreview uppe innan låten var klar. Du fick den på CD på förra irl:en i Lund. 😛
Guest Danny Cort Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Tack ska ni ha! Kul att ni gillar den lika mycket som vi gör. Det är en ära artt få jobba med så begåvade musiker!
sisältää Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 marcus: Ja, det skulle säkert leda till något gott.. men nej.
hackeman Posted April 21, 2005 Posted April 21, 2005 Den här är bra den här, men den har väl funnits här innan? Jag har hört den innan iaf. Kan inte avgöra om det är en nymixad/mastrad version. Kör i fjuttiga laptop-högtalare på jobbet. Vi hade en liten 1-minutspreview uppe innan låten var klar. Du fick den på CD på förra irl:en i Lund. 🙂 Ah! Det förklarar att jag dansat till den i vardagsrummet. 😛 Men är detta är en nyare version? Eller var det samma medverkande då? Skön är den, oavsett.
Lindeberg Posted April 21, 2005 Author Posted April 21, 2005 Men är detta är en nyare version? Eller var det samma medverkande då? Skön är den, oavsett. Tack! Samma medverkande, ny mix!
Håkan Ekberg Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Det här lät väldigt bra! Blir allt lite impregnerad :-) Håkan
Guest Danny Cort Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Tack alla som tycker! Jättekul att ni gillar den.
Lundin Posted April 24, 2005 Posted April 24, 2005 Alrajt...trodde först att du samplat trombonen.. 😛 ..och blev imponerad över hur bra det passade i låten.. 😎 Nu när man fick scenariot så här uppmålat låter det ju hur Pro som helst.. Låten har hög mysfaktor..men likheter med Gadd skulle jag kanske inte dra paralleller till.. möjligtvis sångstil, men det här tycker jag låter eget hela vägen till banken, och Prydzpump? jag ger en spänn på att DD var först 😆 Skitbra jobbat bwoyz..sälj det här NU!!
kyaal Posted April 25, 2005 Posted April 25, 2005 Jättebra, kul att höra lite vokal house här på forumet! Skicka iväg till presseriet genast!!
Guest cotte00 Posted April 26, 2005 Posted April 26, 2005 Jag tycker kaggen trycker ner alla fina ljud för mycke.. Men jag tror det är någon man kommer höra mycke mer av.. (Smaksak) Bra låt annars.. MVH Hans
Carl_B Posted April 26, 2005 Posted April 26, 2005 vilket label kommer den släppas på? låter skitbra!
Antevante Posted April 26, 2005 Posted April 26, 2005 Fantastisk prodd. Lite skitigare beats och mer filtersvep, så hamnar 12:an lätt i min back, men låtjäveln är riktigt grym. Hatten av! 😉
Carl_B Posted April 28, 2005 Posted April 28, 2005 Tack hörni! 🙂 Carl_B: Inget bestämt... aah oki.. se till o fixa nåt då 🙁
goldman Posted April 30, 2005 Posted April 30, 2005 Hallå allihopa, första gången här och vad hittar jag!? grymt bra låt av suncake:) intresserad av rmx kanske!? själv gör jag deep house musik. kolla på:DJ Zlatan's web page
Guest Danny Cort Posted May 1, 2005 Posted May 1, 2005 (edited) intresserad av rmx kanske!? Kanske. Kul att du gillar det! Edited May 1, 2005 by Danny Cort
goldman Posted May 1, 2005 Posted May 1, 2005 intresserad av rmx kanske!? Kanske. Kul att du gillar det! Skicka in dina semplar så få vi se vad vi kan göra av den. det ska bli kul 😠 😉
Guest Danny Cort Posted May 1, 2005 Posted May 1, 2005 intresserad av rmx kanske!? Kanske. Kul att du gillar det! Skicka in dina semplar så få vi se vad vi kan göra av den. det ska bli kul 😠 😉 Mina semplar? Vadå mina semplar? Det skrev inte jag ju.
Guest maxmaxmax Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Vem komponerade vad? Sticket kan jag gissa. 😆 Grattis Bevlar på två-årsdagen. Och remix av Dj Zlatan! yay!
Recommended Posts