Guest henkan Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Hepp, Nån som har testat dessa? De verkar ju ruskigt billiga och jag är i begrepp att köpa mina första monitorer att använda till ren hobbyverksamhet på en ganska rudimentär nivå till min datorstudio. Finns det andra alternativ i prisklassen under 2000 kr som är något att ha överhuvudtaget? Är datorhögtalare ett alternativ? Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Innate Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 (edited) Sent svar, men ändå. Måste påpeka att Ma-15D också kostar under 2000, men till skillnad från ma-10 fins utgång för subwoofer. Kan vara nyttigt. http://www.edirol.com/products/info/ma15d.html#features Edit: Datorhögtalare är inte att föredra som monitorer. För att man ska få en rimlig frekvensrespons ur dem (d.v.s. ett mellanregister och en ganska "rak kurva") krävs en och annan tusenlapp, och för de pengarna hittar man riktiga monitorer. Edited May 11, 2005 by Innate Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts