Jump to content
Annons

Spelat in en otroligt bra låt över mp3 export. från FL och har nu fått WAV men nu är det ett delay problem? HJÄLP!


prototyp

Recommended Posts

Hej!

Spelat in en jätte bra låt (enligt mig själv) över en mp3'a som jag hittade på youtube igår... Blev så taggad så började spela in direkt och köpte beatet (lease) idag där jag då fick beatet i en wav fil istället men när jag la in wav filen i projektet så är det liksom några millisekunder eller liknande före mp3'an... Finns det något att göra åt detta?

Vore tråkigt att behöva skicka in på mastring när jag spelat in över en mp3a..

Läste på lite på nätet och vissa sa att det är något med mp3'or att de blir delayed lite av någon anledning? Är detta sant?

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ligger det lite fel, så är det väl bara att ställa in delay på spåret, så att det hamnar rätt...?

Jag har inte koll alls på FL Studio, men det borde finnas en sådan inställning på audiospåret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger det lite fel, så är det väl bara att ställa in delay på spåret, så att det hamnar rätt...?

Jag har inte koll alls på FL Studio, men det borde finnas en sådan inställning på audiospåret.

Jag använder logic. Alltså delayet är knappt hörbart... Bara med vocals på, pyttelite.. hur vet jag hur många millisekunder det är? Finns det inget speciellt sätt att kolla detta än att zooma in max?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattade det som att det var FL Studio du hade, med tanke på rubriken... I Cubase, som jag kör, så kan man sätta en kvantiseringspunkt i audiospåret på lämplig plats. Sedan är det bara att flytta så att spåret snäpper in på rätt ställe. Du måste säkert zooma in max, så att du ser var det börjar i MP3-spåret och kan sätta kvantiseringspunkten på samma ställe där i WAV-filen.

Annars kan man sätta positivt eller negativt delay i ms på spåret, men då får man ju prova sig fram. Sätter du en kvantiseringspunkt, så ser du ju exakt var vågformerna startar, så att du kan få in det precis där det ska vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...