Jump to content
Annons

Förinställd ljudvolym i apple loops? (Logic Pro X)


MIDI

Recommended Posts

Mina apple loops är på en jättehög ljudnivå när jag drar ut dem i låten för att använda dem. Alltså inte när jag förhandslyssnar på dem utan när jag placerat ut dem. Både audio-looparna och MIDI-looparna. Jag tror att det är den upplevda ljudvolymen som är hög, när inställningarna sitter på 0 dB peakar det ganska kraftigt och det "låter jättehögt i öronen" eller hur jag ska uttrycka mig... haha.

Det känns som att det här "problemet" har uppstått helt nyligen, jag kan ha fel men tycker inte att jag har fått brottas med för höga volymer här tidigare. Därför undrar jag om jag kan ha lyckats ändra någon förinställning någonstans, så att dessa by default har stark volym?

Funderar i så fall på om det kan ha att göra med att jag för någon vecka sedan bara drog ut mitt Focusrite-ljudkort och sen bara klickade "ok" när programmet påpekade att det inte kan hitta de förvalda inställningarna för I/O. Kan det ha påverkat inställningarna? Jag har ställt tillbaka input och output till datorns inbyggda mikrofon och högtalare.

Men det handlar ju bara om audioinspelning, och det är ju inte där problemet med Apple Loops ligger. Jag törs inte riktigt gå in och pilla runt bland inställningar jag inte kan, pga ev risk för att göra det värre.

Jag vet hur man ändrar volym på många tänkbara sätt, så det är inte där problemet ligger 🙂 Utan det är att jag gärna skulle vilja slippa gå in och sänka med gainplugg och allt möjligt det första jag gör.

Och visst, det hade ju varit ett större problem om det var tvärtom.

Men finns det någon sådan preset för looparnas standard-utvolym?

EDIT: stavfel.

Redigerat av MIDI
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...