Jump to content
Annons

Fel låt vann... eller rätt


Egghuvud

Recommended Posts

Tänkte vi kunde öppna en egen tråd för eftersnacket, eftersom det är så många trådar redan i finalsnacket.

Till att börja med så tack till Jonas för en intressant uppgift och ett gott tävlingsledarskap. Jag lackade lite där när du puttqade ut mig ur finalen en minut i tolv, men det är nog bara för att jag är en dålig förlorare.

Tack till alla er som röstade full pott på mitt bidrag i semifestivalen..

Hammagrella, tokas, bassman och Olsberg.

Vad är en hybridlåt överhuvud taget kan man ju fråga sig så här efter tävlinges slut. Vet inte hur jag själv tänkte. Jag kom på att jag i stort sett missat det där med dansbandsgrejen först efter att jag gjort låten klar. EFtersom jag sjöng in hela skiten på en timma och var klar kvart i tio så var det lite kört då.

Var det rätt låt som vann? Tja det var väl den fräckaste iallafall. Men mest hybridig?

Jag tycker konceptet för tävlingarna håller bra. Det är ju trots allt upp till lyssnare att bestämma hur de tycker att bidragen presterat i enlighet med reglerna.

I studiofestival sex så skall jag spöa er allihop iallafall. 😏

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tack till alla er som röstade full pott på mitt bidrag i semifestivalen..

Hammagrella, tokas, bassman och Olsberg.

Inga problem, det är en riktigt skön låt.

Den enda låten jag fortfarande har kvir i spellistan, faktiskt. 😆

För övrigt tycket att det var en riktigt frym festival. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade förstrött igenom bidragen ikväll och hajade till ordentligt för din låt. Den är ju helt grym! Melodi, stämmor, instrumentalsolon...you name it! Varför hör man inte dina alster på demosidan? OK, detta hör ju inte till själva tävlingen som jag naturligtvis bommade men ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var den näst rättaste låten som vann, och det får väl duga 😄 ... men varför gick inte 9-an (LDB) gick till final...? Människor, har ni ingen smak 😆 ???

Jag vill oxå hurra för poängsystemet. Kul för alla inblandade att alla faktiskt fick poäng (inget man kan garantera i förväg fsts, men det blev ju lixom bra).

Själv tycker jag att det är kul att jag faktiskt fick ett par högpoängare (8-or och nån 10-a). Det räckte ju inte upp till övre halvan i startfältet, men några därute tycker alltså att det jag gör är hyfsat bra, och det räcker gott 🙂

***

Utmanande var det. Jag har aldrig lirat nånting till sambarytmer förut, och det var nog första gången som jag spelar på ett odistat gitarrljud från min POD.

Summa summarum; kul o bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...