Jump to content
Annons

Koppla mitt USB audio/MIDI interface till en PA mixer

Recommended Posts

Harald (oregistrerad)
Postat

Jag kör Digitech GSP1101, med det ordinarie elgitarrljudet, och AXON, en gitarrsynth/guitar to MIDI controller, med mjukvarusyntharna pÄ datorn via Tascam US-1641, mitt USB audio/MIDI interface, och ljudet ut i studio monitorerna eller hörlurarna frÄn Tascam. Jag undrar om nÀr man spelar pÄ gig ute, om ni har nÄgot förslag pÄ hur man bÀst kopplar Tascam till PA systemet (PA mixern), vilka utgÄngar osv? Jag vill göra det för Tascam behövs som ett USB audio/MIDI interface (för att jag ska kunna styra mjukvarusyntharna pÄ datorn med guitar to MIDI controllern, för AXON 100 MK ll har ingen USB MIDI sjÀlv, osv) och sÄ tycker jag att jag anvÀnder USB audio/MIDI interfacet som en förmixer till PA mixern.

Annons
Harald (oregistrerad)
Postat

Jag kom pÄ en sak, om jag ÀndÄ ska anvÀnda Line6 PODHD500 för det ordinarie elgitarrljudet, sÄ kan jag köra, som jag tÀnkt, Fishman triple play MIDI in pÄ en USB port pÄ datorn och stÀlla in mitt DAW Energy XT 2.7 att ha PODHD500 som output (med ASIO4ALL drivern) och köra balanced (XLR) output med bÄde elgitarrljudet och mjukvarusynthljudet frÄn PODHD500 ut i en PA mixer. Vad sÀgs om det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.