Jump to content
Annons

Koppla mitt USB audio/MIDI interface till en PA mixer


Harald (oregistrerad)

Recommended Posts

Harald (oregistrerad)

Jag kör Digitech GSP1101, med det ordinarie elgitarrljudet, och AXON, en gitarrsynth/guitar to MIDI controller, med mjukvarusyntharna på datorn via Tascam US-1641, mitt USB audio/MIDI interface, och ljudet ut i studio monitorerna eller hörlurarna från Tascam. Jag undrar om när man spelar på gig ute, om ni har något förslag på hur man bäst kopplar Tascam till PA systemet (PA mixern), vilka utgångar osv? Jag vill göra det för Tascam behövs som ett USB audio/MIDI interface (för att jag ska kunna styra mjukvarusyntharna på datorn med guitar to MIDI controllern, för AXON 100 MK ll har ingen USB MIDI själv, osv) och så tycker jag att jag använder USB audio/MIDI interfacet som en förmixer till PA mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Harald (oregistrerad)

Jag kom på en sak, om jag ändå ska använda Line6 PODHD500 för det ordinarie elgitarrljudet, så kan jag köra, som jag tänkt, Fishman triple play MIDI in på en USB port på datorn och ställa in mitt DAW Energy XT 2.7 att ha PODHD500 som output (med ASIO4ALL drivern) och köra balanced (XLR) output med både elgitarrljudet och mjukvarusynthljudet från PODHD500 ut i en PA mixer. Vad sägs om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...