Jayway Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 Hej pĂ„ er! HĂ€r Ă€r Ă€nnu en mĂ„nskensproducent som försöker lĂ€ra sig inspelning och mixning. Jag Ă€r nĂ„gra Ă„r över 40 och har hĂ„llit pĂ„ med musik pĂ„ fritiden nĂ€stan hela livet. Mitt huvudinstrument Ă€r trummor, stilmĂ€ssigt har jag spelat allt möjligt frĂ„n metal till salsa, funk och bebop. Samtidigt har jag ett hjĂ€rta som bankar för hittiga refrĂ€nger och jag lyssnar mycket pĂ„ nutida radiopop av alla slag. Piano och lite gitarr finns ocksĂ„ med i min musikbakgrund, och jag har skrivit en del lĂ„tar i olika stilar och band genom Ă„ren. Jag har kĂ€mpat med inspelning och mixning via böcker, tidningar och âThe Google School of Musicâ đ i nĂ„gra Ă„r, men fick ett ryck för ett par Ă„r sedan och lĂ€ste bĂ„da distanskurserna i Ljudteknik pĂ„ Musikhögskolan i Ărebro. Det var ett riktigt lyft, och nu behöver jag bara göra mina 10 000 timmar, sĂ„ ska det nog ordna sig⊠đ Jag jobbar i Sonar X3 (Cakewalk). Kul att se att det Ă€r nĂ„gra pĂ„ forumet som anvĂ€nder Sonar! HĂ€r finns min senaste lĂ„t: https://soundcloud.com/poplinjonas/pusselbit-2015 Vi hörs! đ / jayway
Jayway Postat 6 maj 2015 TrĂ„dstartare Postat 6 maj 2015 Tack slejnard! Jag har lĂ€st in mig pĂ„ din bryggtrĂ„d för sĂ€kerhets skull... đ
k9 (oregistrerad) Postat 6 maj 2015 Postat 6 maj 2015 VĂ€lkommen hit. Hoppas att du kommer att trivas hĂ€r och ha nytta av forumet. âThe Google School of Musicâ đ Pusselbit var en bra bit om du pusslat ihop rĂ€tt sĂ„ bra. KĂ€nns som att du ar en bra kĂ€nsla för lĂ„tmakeriet och inspelningen redan, men som du har mĂ€rkt redan sĂ„ Ă€r det tio nya saker att lĂ€ra sig för varje ny sak man lĂ€r sig. đ
slejnard Postat 7 maj 2015 Postat 7 maj 2015 On 2015-05-06 at 22:01 sa Jayway: Tack slejnard! Jag har lĂ€st in mig pĂ„ din bryggtrĂ„d för sĂ€kerhets skull... đ Kanske den viktigaste trĂ„den đ
Jayway Postat 7 maj 2015 TrĂ„dstartare Postat 7 maj 2015 Tack ska ni ha! đ On 2015-05-06 at 22:36 sa k9: som du har mĂ€rkt redan sĂ„ Ă€r det tio nya saker att lĂ€ra sig för varje ny sak man lĂ€r sig. đ Haha - ja, precis. Det Ă€r skrattblandad grĂ„t mest hela tiden. đ Jag ser fram emot att lĂ€ra mig en massa nytt hĂ€r pĂ„ forumet, nu och alltid!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.