Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er!

HÀr Àr Ànnu en mÄnskensproducent som försöker lÀra sig inspelning och mixning.

Jag Àr nÄgra Är över 40 och har hÄllit pÄ med musik pÄ fritiden nÀstan hela livet. Mitt huvudinstrument Àr trummor, stilmÀssigt har jag spelat allt möjligt frÄn metal till salsa, funk och bebop. Samtidigt har jag ett hjÀrta som bankar för hittiga refrÀnger och jag lyssnar mycket pÄ nutida radiopop av alla slag. Piano och lite gitarr finns ocksÄ med i min musikbakgrund, och jag har skrivit en del lÄtar i olika stilar och band genom Ären.

Jag har kĂ€mpat med inspelning och mixning via böcker, tidningar och ”The Google School of Music” 😉 i nĂ„gra Ă„r, men fick ett ryck för ett par Ă„r sedan och lĂ€ste bĂ„da distanskurserna i Ljudteknik pĂ„ Musikhögskolan i Örebro. Det var ett riktigt lyft, och nu behöver jag bara göra mina 10 000 timmar, sĂ„ ska det nog ordna sig
 🙂

Jag jobbar i Sonar X3 (Cakewalk). Kul att se att det Àr nÄgra pÄ forumet som anvÀnder Sonar!

HÀr finns min senaste lÄt:

https://soundcloud.com/poplinjonas/pusselbit-2015

Vi hörs! 🙂

/ jayway

Annons
Postat

Tack slejnard!

Jag har lĂ€st in mig pĂ„ din bryggtrĂ„d för sĂ€kerhets skull... 🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

VÀlkommen hit. Hoppas att du kommer att trivas hÀr och ha nytta av forumet.

”The Google School of Music” 😆

Pusselbit var en bra bit om du pusslat ihop rĂ€tt sĂ„ bra. KĂ€nns som att du ar en bra kĂ€nsla för lĂ„tmakeriet och inspelningen redan, men som du har mĂ€rkt redan sĂ„ Ă€r det tio nya saker att lĂ€ra sig för varje ny sak man lĂ€r sig. 😛

Postat

Tack ska ni ha! 🙂

On 2015-05-06 at 22:36 sa k9:

som du har mĂ€rkt redan sĂ„ Ă€r det tio nya saker att lĂ€ra sig för varje ny sak man lĂ€r sig. 😛

Haha - ja, precis. Det Ă€r skrattblandad grĂ„t mest hela tiden. 😉 Jag ser fram emot att lĂ€ra mig en massa nytt hĂ€r pĂ„ forumet, nu och alltid!

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.