Jump to content
Annons

Pop och lite annat


Jayway

Recommended Posts

Hej på er!

Här är ännu en månskensproducent som försöker lära sig inspelning och mixning.

Jag är några år över 40 och har hållit på med musik på fritiden nästan hela livet. Mitt huvudinstrument är trummor, stilmässigt har jag spelat allt möjligt från metal till salsa, funk och bebop. Samtidigt har jag ett hjärta som bankar för hittiga refränger och jag lyssnar mycket på nutida radiopop av alla slag. Piano och lite gitarr finns också med i min musikbakgrund, och jag har skrivit en del låtar i olika stilar och band genom åren.

Jag har kämpat med inspelning och mixning via böcker, tidningar och ”The Google School of Music” 😉 i några år, men fick ett ryck för ett par år sedan och läste båda distanskurserna i Ljudteknik på Musikhögskolan i Örebro. Det var ett riktigt lyft, och nu behöver jag bara göra mina 10 000 timmar, så ska det nog ordna sig… 🙂

Jag jobbar i Sonar X3 (Cakewalk). Kul att se att det är några på forumet som använder Sonar!

Här finns min senaste låt:

https://soundcloud.com/poplinjonas/pusselbit-2015

Vi hörs! 🙂

/ jayway

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Välkommen hit. Hoppas att du kommer att trivas här och ha nytta av forumet.

”The Google School of Music” 😆

Pusselbit var en bra bit om du pusslat ihop rätt så bra. Känns som att du ar en bra känsla för låtmakeriet och inspelningen redan, men som du har märkt redan så är det tio nya saker att lära sig för varje ny sak man lär sig. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska ni ha! 🙂

som du har märkt redan så är det tio nya saker att lära sig för varje ny sak man lär sig. 😛

Haha - ja, precis. Det är skrattblandad gråt mest hela tiden. 😉 Jag ser fram emot att lära mig en massa nytt här på forumet, nu och alltid!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...