Rix Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 (edited) LÅTNAMN: Climbing GRUPP: Lemon Bird GENRE: Old skool shuffle-rock LÅTLÄNGD: 3:05 KOMPOSITÖR: Lemon Bird PRODUCENT: Lemon Bird/Anders MEDVERKANDE: Jonte (sång+kör), Johan (guror), Rikard (basar), Anders (batterier) INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 192kBps STORLEK: 4 460 544 bytes STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: väck tills vidare Våra tidigare inskick verkar ha emottagits med värme! Vi fortsätter sviten med en rockshuffle i bästa DP-anda. Mycket nöje! -- CLIMBING In the summer rain keeps falling down Rivers rising high enough to drown In the distance you hear the thunder roll Coming down like never seen before Climbing a mountain to escape all the water I ought to marry King Neptune's daughter Above all the clouds there's a sun that is warm It's raining like never before White lights flashing in the sky Stay inside, you might even die Politicians say they drain the water out If you trust them buy yourself a boat Climbing a tree to escape all the water I want to marry a political daughter Above all the clouds there's a sun that is warm It's raining like never before Water!! yin-yang-solo Climbing a ladder to escape all the daughters It sinks in the mud because of the water Climbing a rope to escape all the mess Rain is still pouring I couldn't care less Climbin the stairs it is going so well Heading for heaven but ended in hell Above all the clouds there's a sun that is warm It's raining like never before Edited August 7, 2005 by Rix
Rix Posted April 18, 2005 Author Posted April 18, 2005 Tack tack. Som sagt, var håller IDOL-juryn hus? Allt kan ju inte bara vara jättebra och fint! =)
osiris Posted April 18, 2005 Posted April 18, 2005 Bra låt! Sjysst riv, men jag skulle vilja ha sången ännu närmre... Det var det enda jag kom på 😄 Tummen upp annars!
hegobald Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 (edited) Mm.. Får lite 70-talsvibbar här.. Gillar det "mid-iga" soundet. En liten reflexsion dock.. Micka instrumenten/stärkarna mera. Känns lite torrt och för "closeup" med basen. Lajnad va?. Liten aningen mer ambiens-känsla på rubbet så vore det 100% perfekt.. Gillade mixen/nivåerna 🙂 Helt ok.. !!! En 4,a.. (Hoppsan reverse betyg!?) jag menar 1,a från mig 🙂 Edited April 20, 2005 by hegobald
Guest duracell Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Basen är en blandning av mic/line. Gitarren är närmickad med en 421 och en SM57. Jag misstänker att om man vill få till det där extra vad gäller ambience så ska man vara i en bra lokal. Men tack för tipset. /Anders
lavrell Posted April 20, 2005 Posted April 20, 2005 Som vanligt gryyyymt! 🙂 Ajj löv diss mjuuusick! Som ett tips till nästa inköp i mikrofonstallet så är det ADK:s bandmikrofon för 1995:- Låter förjävla bra på distade elguror. Känner ni att ni har 13 000:- över så är Royer Labs bandvariant en ännu bättre mikrofon 🙂 Rock on!
Rix Posted July 31, 2005 Author Posted July 31, 2005 Tackar varmast för alla komplimanger och kommentarer. Nån mer som diggar gammel skyffelrock?
Larsson Posted August 2, 2005 Posted August 2, 2005 (edited) får lite lucifers friend känsla ..särskilt melodin på solot.. sången är grym..älskar en gäll röst..som skär igenom & tar med sig musiken uppåt..men lite tunt sound...det här skulle jag vilja höra inspelat på band med lite för hög input..så att vissa saker slår över lite...typ alá aretha franklin sång sound.. ja..vad jag vill säga är kort fattat mera analog känsla över ljudet för att få fram trycket!! detta faller mig i smaken...och passar nog utomordentligt live!! keep up the good work!! 😆 Edited August 2, 2005 by Larsson
apanboll Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Inte riktigt min påse. Men produktionsmässigt tycker jag det låter götta!
Danabacken Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 😉 Tufft! Grymma trummor, gitarr! Sången lite sådär(Kanske behöver ses över liiiite), men det är goood!! 😎😮😲😉😛😠🙂😆😱
Recommended Posts