Spohr Postat 22 mars 2015 Postat 22 mars 2015 Hej. Har under en period nu producerat electro house lÄtar som jag Àr intresserad av att skicka in till skivbolag, undrade dock om det finns nÄgra svenska skivbolag som tillhör denna kategori? Bonerizing records och Size Àr nog de Ànda svenska jag kÀnner till om men de kÀnns kanske lite för lÄngsökt, har nÄgon hÀr haft erfarenheter med skivbolag och fÄtt lÄtar slÀppta?
Spohr Postat 24 mars 2015 TrÄdstartare Postat 24 mars 2015 (redigerat) HÀr har jag en lÄt jag Àr intresserad av att skicka runt till lite house skivbolag, nÄgra tips om vilka som skulle kunna ta emot denna stil? https://www.soundcloud.com/iameximius/eximius-maniac/s-4rPxQ Redigerat 24 mars 2015 av Spohr
fortoday Postat 25 mars 2015 Postat 25 mars 2015 Lyssnade pÄ materialet, har inte sÄ mycket erfarenhet av house-bolag mer Àn de du skriver. Ville mest sÀga att jag diggar materialet. LÄter lite eget, frÀsch!t
Spohr Postat 25 mars 2015 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2015 Lyssnade pĂ„ materialet, har inte sĂ„ mycket erfarenhet av house-bolag mer Ă€n de du skriver. Ville mest sĂ€ga att jag diggar materialet. LĂ„ter lite eget, frĂ€sch!t Haha tackar đ, brukar köra ganska elak stil med mina lĂ„tar ( lite som Knife Party/Mike Hawkins. ). Men försöker alltid med att göra lĂ„tar som passar in i en klubb/festival atmosfĂ€r.
RickardEkholm Postat 25 mars 2015 Postat 25 mars 2015 (redigerat) Dim mak records ! Redigerat 25 mars 2015 av RickardEkholm
Spohr Postat 25 mars 2015 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2015 Dim mak records ! Haha det var som tusan, skickade precis in den till Dim Mak innan jag lĂ€ste inlĂ€gget đ tvekar pĂ„ att de kommer att svara dock đ
Hakkuun Postat 25 mars 2015 Postat 25 mars 2015 Tycker denna skulle passa till revealed recordings faktiskt, men det Àr ju dock hollÀndskt(om det har nÄgon betydelse). Men du verkar tveksam till att de kommer svara, dÄ tycker jag att du ska ta din tid och jobba tills du en dag sitter med en fÀrdig lÄt som du sjÀlv Àr helt nöjd med och som du Àr helt övertygad sticker ut ur mÀngden. Ta din tid! Jag menar inte att du ska chilla med produktionen men att du fokuserar pÄ att utvecklas konstant tills du kÀnner dig 100% redo. Tycker du har kommit en bra bit pÄ vÀgen faktiskt, bÄde med mixandet och med sjÀlva kreativiteten! Jag har bara gjort musik i 1 Är sÄ jag menar inte att jag Àr bÀttre pÄ nÄgot sÀtt, men vill dela med mig av hur jag tÀnker kring detta! Du kan ju ocksÄ prova att var med i remixtÀvlingar, de kommer ju att hjÀlpa dig pÄ traven om din remix vinner eller hamnar högt upp pÄ charten. För övrigt önskar jag dig lycka till! Peace!
Spohr Postat 25 mars 2015 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2015 Revealed kĂ€nns ocksĂ„ lite för högt enligt mig, de har en vĂ€ldigt specifik formula pĂ„ hur de vill att dera lĂ„tar ska höras och vara, men jag kĂ€nner att jag inte riktigt följer just den formulan samt att min "evil electro" stil inte hundraprocentat passar in med dem, men kanske i framtiden đ Dessutom Ă€r det nĂ€stan ingen chans att man blir pĂ„skriven av dem om man har under c.a 2000 followers eftersom skivbolaget vill ju Ă€ndĂ„ ha nĂ„gon garanti att du kommer faktist vara fördelaktigt till dem och inte bara att de ger dig en massa möjligheter. De mĂ„ste gĂ„ bĂ„da hĂ„llen om du förstĂ„r hur jag menar, de fĂ„r dina fans + framtida fans och du fĂ„r skivbolagets förmĂ„ner Remix tĂ€vlingar kan man nog prova! NĂ„gra tips pĂ„ var man kan hitta sĂ„nna, förutom play.beatport.com?
Hakkuun Postat 25 mars 2015 Postat 25 mars 2015 (redigerat) Men de borde vÀl Ätminstone svara med nÄgon sorts feedback, jag har svÄrt att tro att dom helt struntar i en för att man inte har mÄnga följare( Om man alltsÄ har en lÄt som de blir helt hÀpna över). à andra sidan förstÄr jag att man inte blir signad, men har svÄrt att tro att man blir helt ignorerad liksom. Men det Àr kanske sÄ det funkar, ftime will tell! Men annars har Wavo.me alltid remixtÀvlingar! Finns alltid flera stycken att jobba med! Rekommenderas starkt! Redigerat 25 mars 2015 av Hakkuun
carlbergs Postat 26 mars 2015 Postat 26 mars 2015 Remix tÀvlingar kan man nog prova! NÄgra tips pÄ var man kan hitta sÄnna, förutom play.beatport.com? https://www.indabamusic.com/
Petras Postat 13 april 2015 Postat 13 april 2015 PÄ tal om remixtÀvlingar sÄ kan ni ju kolla in den hÀr tÀvlingen med Allertz senaste lÄt, riktigt bra lÄt som den Àr! http://www.thissongslaps.com/2015/03/remix-contest-premiere-allertzs-debut-track-dont-get/
Spohr Postat 13 april 2015 TrĂ„dstartare Postat 13 april 2015 PĂ„ tal om remixtĂ€vlingar sĂ„ kan ni ju kolla in den hĂ€r tĂ€vlingen med Allertz senaste lĂ„t, riktigt bra lĂ„t som den Ă€r! http://www.thissongs...track-dont-get/ Haha aj dĂ„, endast 2 dagar kvar att skicka in en remix dock. De var synd đ
Petras Postat 16 april 2015 Postat 16 april 2015 Haha oj, missade det đ Gör en Ă€ndĂ„ vetja! Jag hade gĂ€rna hört en đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.