Jump to content
Annons

Problem med latency, Toneport UX2


Lunaspice

Recommended Posts

Jag har ett Toneport UX2 som jag kör min elgitarr igenom. Använder också Presonus Studio One som DAW. När jag spelar gitarren och lyssnar så finns det ingen som helst hörbar latency (drygt 11 ms enligt kontrollpanelen). Så fort jag ska spela in så hamnar det jag spelar in, trots att jag spelar så exakt och tight jag bara kan, lite lite före hela tiden om ni förstår... nästan som om det är "negativ" latency. Vad är detta för fenomen och hur åtgärdar jag det?

EDIT: Jag har testat att använda System Clock timestamps istället för audio men ingen skillnad där...

Redigerat av Lunaspice
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Die Hard (oregistrerad)

Nu är det så att de flesta gitarrister brukar komma in lite före och inget att haka upp sig på så länge det inte är allt för tidigt(eller sent för den delen). Det finns ingen människa som kan spela on grid hela tiden och inget som är önskvärt heller. Så länge det är tight är det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Die Hard (oregistrerad)

Märkligt jag hade en gång för länge sen Toneport UX2 och hade aldrig några såna problem och hade också 11ms. Aja problemet löst och vill minnas att Toneports ljudkort var väldigt plastigt. Inget att skryta om direkt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...