Jump to content
Annons

Tjao


Fridh

Recommended Posts

Halloj! 😎

NÄgra av mig kanske kÀnner mig som "PF", det Àr med den signaturen jag startade och byggde upp forumet 99musik. Det snurrar pÄ bra nu, med över 800 medlemmar. RÀtt lÀckert! Men jag har lÀmnat över administrationen av forumet till nÄgra andra hjÀltar och valt att bli en vanlig slacker igen. Som postar hÀr och dÀr.

Nu kommer jag skriva lite i tidningen Studio och det Àr vÀl dÀrför dags att jag infiltrerar mig lite bland leden Àven pÄ denna sajt! ;-) Tycker detta forum verkar kalas, med massor av likasinnade. I like.

Jag Àr annars en 32-Ärig syntnisse pÄ Kungsholmen och skapar musik som hamnar pÄ sajten www.bitley.com. Det blir blandade tongÄngar, har varit mycket Ät househÄllet men just nu Àr jag stilmÀssigt ambivalent. Det fÄr bli vad det blir.

Utrustningslistan Àr just nu Roland V-synth, JV-1080, Juno 2, Prophet VS, Yamaha TX816 (med 6 st TF1:or), DMP 11 och en liten Spirit Folio. En Mac, en PC och en klassisk gammal Atari fÄr slÄss om uppmÀrksamheten pÄ datorfronten. Reason kör jag ganska mycket, jobbade förresten tidigare som supportansvarig pÄ Propellerheads. Ableton Live Àr ett sÄnt dÀr ska-lÀra-mig-bÀttre-projekt. Som "stora" sequencers kör jag bÄde Nuendo och VST och grunnar pÄ om jag ska uppdatera eller köpa en lyxmacka och Logic Pro.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...