Jump to content
Annons

HS8 eller HS7


Freudan

Recommended Posts

Kan inte bestämma mig för om jag skall satsa på ett par Yamaha HS8 eller HS7. Rummet är ca 4*4 m. Har inte testat någon av monitorerna i just detta rum, men är ganska övertygad om att HS7 blir för klena i basen för min smak, så jag får antagligen även investera i en sub. Jag gillar dock HS7 pga den mindre storleken, men jag är samtidigt sugen på den extra basen som HS8 ger, och kan då kanske slippa att investera i en sub. Frågan är om rummet är för litet för HS8? Jag är varken erfaren eller särskild kunnig när det gäller monitorer och rumsakustik så åsikter och råd mottages tacksamt. Vad hade ni valt och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har HS80M och de fungerar fint. Mitt rum är litet, 14 kvm och det är akustikbehandlat. Behöver ingen sub. Min ödmjuka rekommendation är HS8 som jag aldrig har lyssnat på i hela mitt liv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tillhör den skaran som säger att man alltid, ALLTID ska ha sub. Spelade nyss en singer-song-writer, och där hade jag ALDRIG hört diverse klonk och ringningar i den akustiska gitarren om jag inte haft en sub. Utan sub, famlar man (det låga) mörkret. 🙂

Redigerat av Cathrine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...