Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, Har tröttnat på strul med mitt M-Audio delta 1010LT ljudkort.

Har flyttat det till min nya dator och fått strul efter det, klick & prassel vid inspelning / uppspelning av vst istrument...

Så nu har jag bestämmt mig för att köpa nytt!

Har läst en del på nätet och har fastnat för Edirol FA-101.

Tycker det verkar vara ett bra kort. Jag vill absolut ha ett "stabilt" kort denna gången, minst 6 ingångar & 4 ut och vill ej lägga mer än 6.000:-

Har någon tips på bättre kort för pengarna eller skall jag klippa till imorgon?

Kanske någon har ett Edirol FA-101 och kan ge ett utlåtande?

Tacksam för svar!

Mvh / F.

Annons
Posted

Hmmm... Vet att det finns många nöjda 1010LT-användare här på forumet, så jag funderar på om du inte har lite väl bråttom nu...?

Posted

Hej jag menar bar a att det här tycker jag ser bra ut för ett firewirekort.

Så visst varför inte jag hade köpt direkt. Ifall firewire e ditt bästa alternativ tycker jag att dyu ska slå till.

Detta är från EDIROLs hemsida:

The FA-101, Edirol's first Firewire audio interface is a smashing 10x10 audio interface, capable of 24-bit/96 kHz at a full 10 channels in & out. You can record and monitor all 10 channels simultaneously in full duplex- phenomenal audio power for the studio musician. In addition to 10x10 24-bit/96kHz performance, the FA-101 also offers 6 channel recording & playback at 24-bit/192kHz for performance at DVD-A quality.

Posted

Hej,

Har varit nöjd med mitt Delta kort men tror att det fått någon skada när jag flyttade över det till nya burken.... Har haft jättestrul med drivrutiner oxå.

De senaste drivrutinerna funkar inte alls, får sync fel i SX3. så jag tvingas köra med de drivrutinerna som kom med kortet för typ 1,5 år sedan.....

/ F.