Jump to content
Annons

run-time


karl

run-time  

3 röster

  1. 1. run-time

    • 1.?
      0
    • 2.lägg ner
      0
    • 3.Ok,fila på
      0
    • 4.Skippa snacket
      0
    • 5.bra
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN:run-time

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:pratsångslåt

LÅTLÄNGD:3.40

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: ex. 5.5 megabyte

STATUS: Skiss/Färdig

LÅTLÄNK:run-time

OK...efter att ha hört drummer's låt Ambia satt jag och då kom detta...naturligtvis inte i närheten men det är inte samma genre heller men jag tror pratet kom därifrån(snott 😛 )funkar eller not???

Sjung gärna med( kanske dålig engelska men... 😄 )

We are all in a line

searching for truth

we are all in a line

walking on 'n on

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle gärna vilja att bakrunden utvecklades lite mer under låten för att skapa större intresse. Den kändes lite för lågt mixad också. Refrängen var härlig, det blev ett rejält lyft. Antar att det var den effekt en du ville ha?

Den var skön och lättlyssnad, skulle kunna bli ett bra intro till en skiva så fortsätt utveckla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna vilja att bakrunden utvecklades lite mer under låten för att skapa större intresse. Den kändes lite för lågt mixad också. Refrängen var härlig, det blev ett rejält lyft. Antar att det var den effekt en du ville ha?

Den var skön och lättlyssnad, skulle kunna bli ett bra intro till en skiva så fortsätt utveckla.

Tack för lyssning....kul att du gillar 😱

Har inget grepp om mixern 😱 jag mixar i lurar, ska bakgrunden upp?

Fortsätt att lyssna

run-time

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra som vanligt! Tycker att ditt prat funkar bra. (Pratade själv på en låt jag gjorde men tyckte det blev skit... 😱 )

Kanske lite väl mycket dynamikskillnad när allt drar igång. Känns också som att basen blir lite väl hög på sina ställen men jag lyssnar också i lurar så du ska inte lyssna för mycket på mig 😱

Annars en originell och bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, men känns lite ogenomarbetat.

Nån sa nåt om att bygga bakgrunden lite mer. Låter som en bra idé tycker jag. Låt det hända lite mer saker bakom. Inte för mycket, tänker mer på små små skillnader i kanske instrumentering eller ändra linjerna lite mer under låtens gång.

En idé jag får spontant är att utveckla harmisarna på sångstället. Variera så det inte är samma varje gång det kommer. Fast det kan ju vara helt galet också.

Ta fram snacket lite. Hörs knappt här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja.... 😆 jag tror jag gillar det monotona men givet kan man laborera med instrumenteringen...allt kom till under en intensiv trekvart och bakgrundssnacket är mest ett prov på om rösten funkar i bakgrunden och har än så länge inte något viktigt att säga 🙂

fortsätt lyssna

run-time

Edit: tog mig friheten att ta bort dubbelpost

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Suggestivt och originellt. Gillar stämmorna. Fasen, vad många idéer du har!

Impad.

Kände att det fanns en ton i det där att ha en röst talande en text när jag hörde drummer's Ambia och inspirationen infann sig....inte alls i närheten av hans alster men ändå 🙂 sen och andra sidan när man jobbar med trummloopar så känns det som man har snott halva låten 😆 knepigt det där...måste lära mig programera trummor istället.....Tack för lyssning

fortsätt lyssna

run-time

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...