Jump to content
Annons

Var hittar jag "prisvärda" patchkablar?


Jimmy

Recommended Posts

Hej! Jag beställde 8 obalancerade patch-kablar (3 m) från kjell.com dels pga priset men även för att dom påstods vara lågbrusande. Inte f-n va dom det. Dom var VÄLDIGT brusiga. Så, nu är dom på väg tillbaka och jag skulle behöva tips på nåt seriöst ställe där dom säljer erkänt bra kablar till nice pris.

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för tipset! Jag ska in o kolla på deras site. Såg även att jam.se har en hel del. Frågan är ju bara hur lågt man vågar gå i pris innan det "märks". Bor inte i Stockholm så det är lite knöligt att testa. Får väl skicka efter en kabel av varje *S*

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat med andra kablar? obalanserade kablar ska inte brusa nämvärt eftersom det inte finns någon aktiv elektronik som kan generera brus, det är elektroniken i den inkopplade utrustningen som genererar bruset..typ..kassa OP-ampar.. sprakar det o knastrar o lever är det en annan femma.. då kan det vara skitiga kontakter som är problemet..eller trasiga /dåliga kablar

Jag brukar köpa billiga skitkablar men när det brusar är det när jag kopplar in mina allra billigaste effektboxar..

Vad är det du ska koppla in? en gitarrförstärkare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en "bra" kabel på Musikbörsen som fungerade klockrent. Inget brus alls. Det MÅSTE vara kassa kablar alltså. Det är obalanserat hela vägen. Från instrument, via pedaler, kablar till E-mu 1820 ljudkort (som har ingångarna ställda som obalanserade). Kopplar jag in skitkablarna så brusar det rejält. Den nya kabeln = inget brus. Synd bara att det skiljer hundra spänn mellan kablarna, o ska man ha 10 stycken så blir det en massa pengar.

Men det är väl bara att bita ihop. Eller löda själv som sagt. Om man ska ge sig på det, vilka kontakter o vilken kabel rekommenderas?

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...