Jump to content
Annons

Beyer DT-440 till mixning/mastring?


Samir

Recommended Posts

Ja som sagt, funderar på köpa Beyer DT-440 pga priset och ljudet jag tyckte om, dem påminer med lite om DT-770 men kanske inte lika bra. Men tycker ni att det är bra lur som e neutral och bra för mixning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

mixar mest inop hiphop genren glömde jag och påpeka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter det bra är det nog bra.. Jag sitter själv med DT-770Pro, DT-250 och ett par gamla K-240 tillsammans med monitorer och minihögtalare.

Har inte lyssnat på de du nämner, men med tanke på beteckningen borde de låta bra :rolleyes:

..eftersom de två förstnämnda är slutna tycker jag att man får en lite bättre uppfattning om detaljer i ljudbilden.. K-240 låter ungefär som det låter i Hifi-högtalare så dom kompletterar de andra två bra när man blir osäker på t.e.x låg/midbas.

Vad jag personligen sätter i första rummet när det kommer till lurar är hur väl dom definierar ljudbilden och att de låter neutralt och inte färgar ljudet för mycket så man luras att kompensera bort sig.

Lyssna och jämför om du har möjlighet, tills du hittar ett par som matchar din smak

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för tippsen....du rockar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
..eftersom de två förstnämnda är slutna tycker jag att man får en lite bättre uppfattning om detaljer i ljudbilden..

🙂 Tycker att det brukar vara tvärtom, eller? De öppna brukar ofta ge ett klarare ljud och mindre basåtergivning, iaf av min erfarenhet. Nackdelen med öppna är väl att de släpper in/ut oväsen...

Link to comment
Dela på andra sajter

..eftersom de två förstnämnda är slutna tycker jag att man får en lite bättre uppfattning om detaljer i ljudbilden..

😎 Tycker att det brukar vara tvärtom, eller? De öppna brukar ofta ge ett klarare ljud och mindre basåtergivning, iaf av min erfarenhet. Nackdelen med öppna är väl att de släpper in/ut oväsen...

Ok..för att förtydliga mitt eget påstående så inga missförstånd uppstår 😛

..eftersom de två förstnämnda är slutna tycker jag att man får en lite bättre uppfattning om detaljer i ljudbilden..
Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...