Jump to content
Annons

TEST: Scuffham S-Gear 2


Recommended Posts

”En av de mest autentiska digitala förstärkarsimulationerna jag spelat på!”, skriver Mats Nermark på gitarrportalen Fuzz om S-Gear från Scuffham Amps. Enligt konstruktören själv, Michael Scuffham, är S-Gear ett antal förstärkare, högtalare och effekter i digital form avsedda för datorbruk. De fungerar för både Mac och pc och kan köras fristående såväl som pluggar i ett sequencerprogram.

Här hittar du hela testet hos Fuzz:

http://www.fuzz.se/artikel/scuffham-s-gear-2

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja S-Gear är den enda plugg jag köpt efter att bara ha testat den i några minuter. Den låter inte bara fantastiskt bra utan den är rolig och inspirerande att spela med, något jag saknat hos andra förstärkarsimuleringar.

Nu känner jag inte längre något större behov av att plugga in min gamla Tonelab. Annat än för pedaleffekterna möjligvtis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja S-Gear är den enda plugg jag köpt efter att bara ha testat den i några minuter. Den låter inte bara fantastiskt bra utan den är rolig och inspirerande att spela med, något jag saknat hos andra förstärkarsimuleringar.

Nu känner jag inte längre något större behov av att plugga in min gamla Tonelab. Annat än för pedaleffekterna möjligvtis.

Synd bara att man likafullt har lagget i datorn som stör och ändå kan jag banka på i 32 ms.

Vad kör du på för kort och inställningar och dylikt?

Alla tips som kan ge spelglädje till ampsims i burken mottages tacksamt då jag tycker det finns några stycken jag verkligen skulle vilja använda. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...