Jump to content
Annons

Kända hårdrockscitat?


Maddison

Recommended Posts

Tja

En hellt vanlig och allmän fråga, det är så att jag researchar för en dramaproduktion, och en av karraktärerna kläcker ur sig ett antal kända citat te.x albumtitlar och liknande.

Eftersom programmet handlar om hårdrock så behöver jag alltså Citat som sagts inom hårdrocksvärlden av kända musiker.

Bara sådana citat som folk känner igen och gärna citat sagda av hårdrocksidoler.

Tackar i förhand för all hjälp jag kan få!

VH// Maddison

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var det inte Ritchie Blackmore som kläckte ur sig: "I want to have a little more of everything" eller något liknande efter att alla andra hade klagat på att just deras instrument var för lågt under soundchecken...? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

So far so good so what (Megadeth) är ju ganska skoj.

Men om himlen då. Alltså det finns ju två himlar, vet inte riktigt vilken du menade. Heaven eller sky. Men här kommer lite.

Heaven can wait - Iron Maiden (fast det har väl många sagt)

South of heaven (Slayer)

Stairway to heaven, Heaven and hell, Heaven shall burn when we are gathered (Marduk)

Ride the sky (Helloween)

Raining blood, from a lacerated sky (Slayer)

Under a pale grey sky we shall arise (Sepultura)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta och se om du kan hitta filmen Spinal Tap i någon video-uthyrning eller på nätet. Är väl inga kända citat dom häver ur sig direkt, däremot väldigt mycket typiskt för hur en icke-hårdrockare uppfattar hårdrockare, eller hur man nu ska säga?

"This amp goes to eleven" är ju t ex en klassiker (i Spinal Tap två har dom t o m bytt ut elvan mot en liggande åtta, d v s det matematiska tecknet för oändlighet).

Link to comment
Dela på andra sajter

"I´m like fucking Jesus Christ, I can turn wine to urin"

Tror jag det var 🙁

Nope

"I'm no Jesus, I can't turn water into wine. The best thing I can do is to turn beer into urin" Zakk Wylde

den är t.o.m. bättre på svenska då vin och urine rimmar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hells Angels har en devis: "Born To lose, live to win" På en av Lemmys Rickenbackerbasar står det: "Born to lose, out to lunch"!

"You have released the fucking fury, man!"

(Sagt på svengelska av Yngwie Malmsteen på ett flyg då en flygvärdinna hällt ett glas vatten på honom under en flight)

"Härom natten hade jag 4 supersexiga babes som stod och skrek och bankade på min hotelldörr. Vid femtiden tröttnade jag och släppte ut dem!" (David Lee Roth)

"När vi var som mest "out there" hade vi två limousiner som körde mellan hotellet och konsertarenan. Den ena var tom och åkte bara med utifall den första skulle gå sönder!"

(Steven Tyler, Aerosmith)

"Varför jag ser ut som jag gör? Jo, det skall jag säga Dig att när man ser ut som jag gör är det ingen som vågar komma fram och fråga om varför jag är full klockan nio på morgonen!"

(Lemmy)

"I´m a liver, not a thinker"

(Ozzy)

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

"You are the metal god" Rob Halford innan han går ut på scenen

"Jag är Motörhead och Motörhead är jag"Lemmy igen som förövrigt har sin post eftersänd till baren Rainbow.

"WOW ni 220 volt coolt, det måste jag pröva i mina stärkare" Eddie VanHalen innan Mosters of rock i stockholm, sen så brände han ca 5 toppar den kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

"You are the metal god" Rob Halford innan han går ut på scenen

Nu vill jag inte sno "ditt citat", men Halford har oxå formulerat:

"Elvis was the king, I AM the Metal god"

...vilket nästan är ännu bättre...

***

Yngve malmsten i en diskussion om Fender Stratocaster (som han alltid spelar på):

Nja, det är dåligt ljud...dålig mekanik... dålig sustain.. dåliga gitarrer helt enkelt. Men den är snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...