Jump to content
Annons

Cubase 7; medhörning av audiofiler


staffan1962

Recommended Posts

Har precis installerat Cubase 7. Vill spela in audiofiler f att rädda mina kassettinspelningar till digitalformat. Har Tascams ljudkort US 122 Mk 2 inställt på lowest latency. Ljudkortet är inställt som standard-media. Jag hör Youtube-ljud i ljudkortets hörlursutgång. Men audiofiler i Cubase hör jag inte. Inställning eller nåt jag missat i själva programmet? Audiofilen spelas in och jag ser grafkurvorna.

Snabbhjälp nån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du ställt in dina utgångar i Cubase och valt rätt driver? Vet inte om man behöver det nu för tiden, behövdes på gamla C4;-)

https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/show_details/kb_show/setting-up-a-driver-for-audio-output-pc-windows.html?tx_p77sbknowledgebase_pi1%5Bproduct%5D=7

mvh/Peter

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Men audiofiler i Cubase hör jag inte. Inställning eller nåt jag missat i själva programmet? Audiofilen spelas in och jag ser grafkurvorna.

Snabbhjälp nån?

Med monitorknappen (högtalarsymbol blir gul) lyssnar du på det som går in på audiospåret (inspelning)

När du vill lyssna på det som spelats in, alltså spela upp, avaktiverar du monitorknappen på audiospåret

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...