Jump to content
Annons

Hur koppla in SUB till monitorer KRK Rokit6


Superfly

Recommended Posts

Har skaffat Krk Rokit6 monitorer. Spelar bra, men vill gärna kompletera med SUB.

Har en SUB som står hemma på vinden , vanlig sourround sub till min gammla TV surround anläggning. Aktiv SUB, är det.

Jag har i kolalen 2 stycken ljudkort Presonus FireStudio Project och har två balanserade kablar som går till de två aktiva Krk monitorerna.

På monitorerna finns ingen uttag för SUBen.

Och inte tror jag att jjudkortet heller han något uttag direkt till SUB?

En vaiant är att ta phono ut, köra till min surround förstärkare ( som egentligen hör ihopp med SUB:en), och ta ut subsignalen från stärkaren. Men det känns lite... dumt , fel ?

Hur brukar man göra egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du vill ha ett filter som stödjer stereo så du har L och R ut till monitorerna, sen vet jag inte om din sub tar stereosignal eller om du får koppla den till left och köra monosignal.

Kanske finns någon adapter som bakar ihop höger och vänster till en rca så du har du stereo in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då... märke är B - en variant som hängde med ett hemabiosystem från 2001-2002 typ...

Stereon och högtalarna ligger på vinden.

Tänke mest det vore kul koppla in suben som står där på vinden sen 2009.

Inte för att min musik behöver det ( jazz/rock/fuison) , men altid kul med "lite-lite" extra tryck i basen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...