Trace Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 NĂ„n som har en Radium49 midikeyboard hĂ€r? Ăr den bra, bra rattar/reglar, etc? Funderar pĂ„ en sĂ„dan...
Ken KĂ€ngström Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 NĂ„n som har en Radium49 midikeyboard hĂ€r?Ăr den bra, bra rattar/reglar, etc? Funderar pĂ„ en sĂ„dan... Den Ă€r skitbra förutom klviaturen som Ă€r lite obekvĂ€m. Men det Ă€r de flesta i den prisklassen.
Trace Postat 30 mars 2005 TrÄdstartare Postat 30 mars 2005 ObekvÀm hur? för lÀtt anslag Ä sÄnt?
Ken KÀngström Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 ObekvÀm hur? för lÀtt anslag Ä sÄnt? Man fÄr slÄ hÄrt om man vill fÄ hÄrd ton tycker jag.
Trace Postat 30 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2005 Det verkar inte kul, gĂ„r det inte att stĂ€lla in? Hur stor skillnad Ă€r det mellan en "riktig" synt's keyboard och denna med anslaget dĂ„? om man pĂ„ en synt slĂ„r max ton till 127 och slĂ„r lika hĂ„rt/löst pĂ„ radium49 var tror du att radium hamnar? đ LĂ„ter som ett prov đ hehe
Ken KĂ€ngström Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Det verkar inte kul, gĂ„r det inte att stĂ€lla in? Hur stor skillnad Ă€r det mellan en "riktig" synt's keyboard och denna med anslaget dĂ„? om man pĂ„ en synt slĂ„r max ton till 127 och slĂ„r lika hĂ„rt/löst pĂ„ radium49 var tror du att radium hamnar? đ LĂ„ter som ett prov đ hehe hmm 100 kanske... SvĂ„rt att sĂ€ga sĂ„hĂ€r. Men gillar definitivt korg triton extreme 88 bĂ€ttre đ
Trace Postat 31 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 31 mars 2005 wow bara 100, mĂ„ste finnas nĂ„n instĂ€llning för anslag? đ Vad kör du, reasun, cubase? samma dĂ„liga anslag pĂ„ allt?
Ken KĂ€ngström Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 wow bara 100, mĂ„ste finnas nĂ„n instĂ€llning för anslag? đ Vad kör du, reasun, cubase? samma dĂ„liga anslag pĂ„ allt? Den klaviaturen finns i pluggets studio. Har bara prövar det med Reason och det har varit ganska obehagligt. Men jag funderar Ă€ndĂ„ pĂ„ att införskaffa en sjĂ€lv =).
Trace Postat 31 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 31 mars 2005 ok đ Hittade manualen för radium pĂ„ nĂ€tet och kollade lite i den, det finns sĂ„ man kan stĂ€lla in Velocity vĂ€rde sĂ„ dĂ„ kanske den Ă€r instĂ€llt sĂ„ att man kan bara slĂ„ max100? vore konstigt đ http://www.m-audio.com/images/en/manuals/R...ries_Manual.pdf
Ken KĂ€ngström Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 ok đ Hittade manualen för radium pĂ„ nĂ€tet och kollade lite i den, det finns sĂ„ man kan stĂ€lla in Velocity vĂ€rde sĂ„ dĂ„ kanske den Ă€r instĂ€llt sĂ„ att man kan bara slĂ„ max100? vore konstigt đ http://www.m-audio.com/images/en/manuals/R...ries_Manual.pdf Inte max 100 men om du gör samma anslag pĂ„ en bĂ€ttre klaviatur sĂ„ skulle det utan tvekan gĂ„ upp till 127. Menar att man mĂ„ste slĂ„ jĂ€kligt hĂ„rt pĂ„ dem. Men nu har det ju löst sig Ă€ndĂ„ =).
Trace Postat 31 mars 2005 TrĂ„dstartare Postat 31 mars 2005 Blir nog en radium snart dĂ„ đ Tack för ord vĂ€xlingen đ
Ken KĂ€ngström Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Blir nog en radium snart dĂ„ đTack för ord vĂ€xlingen đ đ
Limpo Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Hej, jag har precis köpt en M-Audio Radium 49 och jag behöver lite hjÀlp. Jag tÀnkte i första hand andvÀnda den till Reason men Àven lite i Cubase. Mitt Cubase har dock fuckat upp sig totalt. Men det Àr en annan historia. Jag fattar inte hur jag ska göra för att fÄ ljud i Reason (eller Cubase) med detta klaviatur. Hur ska jag göra?? Tacksam för svar...
Ken KÀngström Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Hej, jag har precis köpt en M-Audio Radium 49 och jag behöver lite hjÀlp. Jag tÀnkte i första hand andvÀnda den till Reason men Àven lite i Cubase. Mitt Cubase har dock fuckat upp sig totalt. Men det Àr en annan historia. Jag fattar inte hur jag ska göra för att fÄ ljud i Reason (eller Cubase) med detta klaviatur. Hur ska jag göra??Tacksam för svar... Hur har du kopplat midikabeln/arna? Kör du USB? Har du stÀllt in midiportarna i Reason?
Limpo Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Jag kör USB. Vet inte riktigt hur man stÀller in Midi kanalerna i Reason, har försökt men gör nog inte rÀtt...
Lindeberg Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 (redigerat) Vidare diskussioner om Limpos keyboard tar ni lÀmpligen hÀr för att undvika förrvirring. Redigerat 31 mars 2005 av Dumb Dan
Ken KÀngström Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Jag kör USB. Vet inte riktigt hur man stÀller in Midi kanalerna i Reason, har försökt men gör nog inte rÀtt... edit/Preferences/Midi och Advanced Midi. Kollat sÄ att du valt rÀtt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.