Jump to content
Annons

Hörlurar till julklapp - Beats, Marshall, eller vad?


oioioi

Recommended Posts

För en gångs skull planerar jag att köpa julklappar före 23 december.

Sonen önskar sig hörlurar, Beats Dr Dre om man ska vara specific. Men då jag kollade priser och läste tester och recensioner blev jag väldigt tveksam. Så jag funderar då på alternativ som skulle kunna godkännas av en lite väl modemedveten och bortskämd kille. Marshall-lurarna ser ju tuffa ut, men hur är de?

Lurarna ska användas av en slarvig tonåring, i skolan, under transporter etc, så de bör vara behändiga och minst sagt hyfsat hållbara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Snerik (oregistrerad)

Jag lyssnade på Dr Dre i samband med att jag köpte lurar. Blev provocerad av att det lät så illa i förhållande till pris. Är musik viktigt för sonen så bör det nog stå AKG, Sennheiser eller liknande på lurarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

precis som dom som köper beats lurar så är ljudet sekundärt, det är en hipp pryl som visar att man har pengar samt att man är en idiot som inte vet något om vad bra ljud innebär.. om han bara vill gå runt och se cool ut så kan han väl få sina drömlurar ? Du får ett par beyerdynamics som låter 10 gånger bättre för samma pris.

custom one pro, dessa kan man med olika "skal" få att se riktiga "hippa" ut, men det är knappast beyerdynamics bästa lurar..men bra mkt bättre än beats. och billigare dessutom...förmodligen är det dom vita han kommer gilla mest.

http://my-headphone.com/

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

...Så jag funderar då på alternativ som skulle kunna godkännas av en lite väl modemedveten och bortskämd kille. Marshall-lurarna ser ju tuffa ut, men hur är de?

Lurarna ska användas av en slarvig tonåring, i skolan, under transporter etc, så de bör vara behändiga och minst sagt hyfsat hållbara.

"Vadå lite väl modemedveten och bortskämd, och jag är väl inte slarvig" kommenterade junior häromkvällen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...