Jump to content
Annons

Sprillans nya skärmar - 2st 27" dell 2713hm, olika färger?


jontah

Recommended Posts

Som rubriken lyder. HELT nya skärmar, kopplade till en MAC.

Första displayen har LJUSARE färger och ljusare vitt överlag. Undrar vad detta beror på? och om man kan ställa in det? Har dubbel kollat så att det är exakt samma inställningar på båda skärmarna. Ingen skillnad alls.

Känns som att den "andra skärmen" kanske anpassar ljuset efter vad som visas på skärmen? går det att få bort? Någon inställnig eller så?

Tacksam för svar! Vill ha samma färg på båda ju. Exakt likadana skärmar och samma inställning som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Meidenberg (oregistrerad)

Hade samma problem med 2 st Dell 2209wa, den ena var mycket blåare i tonen och lite ljusare än den andra, det går såklart finjustera färgerna men det gick ändå inte att få dom exakt likadana, inte för att det löser ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så jag har. Eller nära iaf. Fast min är mörkare. ser även tydliga backlight läckage i början när jag startar skärmen (när den är helt svart).

Dock så ser det ut som det är problem med backlightsen på den andra skärmen. jag ringde dell och dem fixade det. Dem kommer förbi mitt jobb och byter ut skärmen på tisdag. Rätt grym support ändå

Redigerat av jontah
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick hem en ny dell 27" som dom körde hem till mig. Dock så är det SAMMA JÄVLA FEL PÅ DENNA SKÄRM MED!!!!!

fast denna är GRÖNARE i färgen istället, den är inte alls vit. blir så jävla satans trött.

Och nu ska dom skicka en ny skärm IGEN.... efter denna nya skärmen som jag kommer få, om det är samma problem då, så ska dom "vidta en ny åtgärd", seriöst? dom vägrar testa och kolla skärmen i förväg, för dom anser att dom redan är testade...

vad göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...