Jump to content
Annons

Ögat eller Örat?


Gäst

Recommended Posts

Idol's Kevin Walker skulle lätt vinna över Peter Jöback. Jag är även övertygad om att Mikael Persbrandt skulle vinna över Tommy Körberg i en sångtävling, om den skulle sändas en fredagkväll på Tv. Snyggast vinner...

Kör skiten i botten...Skål 😎

* Ett allmänt inlägg om det spelar någon roll om vi dömer musikalisk kvalité med ögonen eller öronen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Utseendet spelar 50% roll för en artists karriär.

Ju ihärdigare man vägrar acceptera att det är så business fungerar, desto rimligare är det att motståndet har något med vederbörandes eget utseende att göra.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Utseendet spelar 50% roll för en artists karriär.

Ju ihärdigare man vägrar acceptera att det är så business fungerar, desto rimligare är det att motståndet har något med vederbörandes eget utseende att göra.

Inom pop stämmer det iallafall. Är inte så säker på andra genres. Hur snygg är Kieth Richards, till exempel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inom pop stämmer det iallafall. Är inte så säker på andra genres. Hur snygg är Kieth Richards, till exempel?

Eller han, sångaren i Aerosmith...?

Ja, alltså, nu vet jag inte varför du sätter just dina preferenser som ett sorts facit på vem som är snygg och hur man ska se ut för att vara snygg. Oavsett, man kan vara snygg på olika sätt. Behöver ju inte vara just i ansiktet ...

För att vara du var det där inlägget snuskigt sexistiskt. Faktiskt.

Skäms på sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Lördagstrollning av Valle. Det är inom popgenren som utseendet spelar roll. Keiths ansikte ser ut som en elefantröv. Det finns gott om fula inom rockgenren. Men å andra sidan som man brukar säga cyniskt det finns ingen rik och framgångsrik man som inte är attraktiv.

Att småtjejer kissar på sig av upphetsning och röstar på killen som de tycker är snyggast i Idol hur än sopig han är...tja vad är det som är nytt med det? De är medelmåttor hela bunten i Idol. Satt och zappade lite och reprisen på Idol och samtidigt på annan kanal var det American Idol. Jösses vilken klasskillnad. De skulle inte ens blivit uttagna i den senare och de ska vara finalbunten i Svenska Idol? Vilket skämt.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Publiken är otroligt viktig för musiker/artister. Jag vill och önskar att min publik skall reagera den dan jag skiter i att stämma guran.

Min gitarr är iof skitsnygg, men ändå....

Link to comment
Dela på andra sajter

Publiken är otroligt viktig för musiker/artister. Jag vill och önskar att min publik skall reagera den dan jag skiter i att stämma guran.

Min gitarr är iof skitsnygg, men ändå....

Håller med tidigare talare.."American Idol. Jösses vilken klasskillnad"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett allmänt inlägg om det spelar någon roll om vi dömer musikalisk kvalité med ögonen eller öronen?

Menar du "om vi bedömmer en artist" med ögonen eller öronen?

Hur som helst, den där fotbollsspelaren som sjunger i idol är "något" störig i min värld. Sjunger i fel tonart en hel låt, vilket i sig är en prestation antar jag. Står med ett ständigt fånflin och går ändå vidare.. Aldrig har tesen varit tydligare. Är förstås inget att bli upprörd över. Inget nytt under solen där.

Däremot om idol skulle vara det enda sättet för artister att ta sig fram. "Mr Garfunkel I don't think you got star quality" liksom

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

I den av mannen styrda världen kan nog en manlig artist se rätt så jävlig ut o ändå gillas. Freddie Wadling eller Billy Gibbons,

En tjej med ett lika vidrigt utseende som A Bard är chanslös hur bra hon än sjunger.

Helt sant. Det var nån dansgrupp skapad av producenter på 90-talet där man bytte ut sångerskan i videon mot någon yngre och snyggare. Skulle man aldrig ha gjort om det varit en man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sant. Det var nån dansgrupp skapad av producenter på 90-talet där man bytte ut sångerskan i videon mot någon yngre och snyggare. Skulle man aldrig ha gjort om det varit en man.

Gjorde inte E-type så att hans sångerska inte ens fick vara med på scenen, hennes röst kördes playback och mimades av nån smalare danstjej? Grisigt gjort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl ändå ge Mr Walker att han skulle vara en av de bättre på förortskrogens Karaoke. Jag tror det är där någonstans kvalitetskraven sätts idag, alla kan väl sjunga, eller?

Jag var med på den tiden då band och trubadurer stod för underhållningen på förortskrogarna, nu står publiken själva för underhållningen, Den som sjunger minst falskt och är snyggast på den lokala pizzeria/karaoke tävlingen skickas förmodligen vidare till idol !? 😳

Redigerat av Arne Lindroth
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ett rätt solklart faktum att det går lättare för de snygga. Det är inte omöjligt att bli stor och att vara "ful" men det är ju fan så mycket lättare om man inte är det.

Det är ju bara att gå igenom våra stora kändisar, det är väl knappast någon som är ful, om man gämför med människor ute på gatan är det ju som american idol och svenska idol, kanske

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Gjorde inte E-type så att hans sångerska inte ens fick vara med på scenen, hennes röst kördes playback och mimades av nån smalare danstjej? Grisigt gjort...

Jo jag har för mig att det var på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...