Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag ska byta frÄn PC till MAC och kommer i samband med detta eventuellt ocksÄ byta frÄn FL Studio till Logic eftersom FL inte finns till OSX. Den hÀr frÄgan Àr alltsÄ frÀmst riktad till er som jobbat i bÄda programvarorna. Jag kan ocksÄ lÀgga till att det Àr house jag drömmer om att producera sÄ Àr det den genren ni jobbar med Àr jag Ànnu mer tacksam för svar.

Vad ser ni för fördelar och nackdelar med att jobba i Logic gentemot FL Studio? Vilken programvara tycker ni Àr enklast att hantera/lÀra sig anvÀnda? Vad finns det för resurser utöver detta (fantastiska) forum till att lÀra sig programvaran?

Hoppas ni fĂ„r en kanonbra vecka 🙂

/Alexander

Redigerat av AXUU
Annons
Postat

Jag jobbade i fl studio i 2 Är innan jag sommaren 2012 bytte till logic pÄ grund utav byte till mac. Jag kan börja med att sÀga att jag föredrar logic framför fl studio. I början var det lite ovant dÄ det Àr lite tvÄ olika arbetssÀtt tycker jag. Men nÀr du vÀl lÀrt dig hur du jobbar i logic sÄ kommer du helt klart föredra arbetssÀttet i logic. Ser egentligen inget som var bÀttre i fl studio förutom att jag gillar peak controller. Listar nedan vad jag tycker Àr bÀttre i logic:

- Ljusare och bÀttre projektöverblick

-LĂ€ttare att arrangera sitt project

-BĂ€ttre hantering av samples

-LĂ€tthanterligare mixer

-Kommer med mycket plug-ins (som faktiskt Àr vÀldigt anvÀndbara nÀr du söker det simpla grejerna!)

Detta Àr typ det jag kommer pÄ nu!

Ang tutorials sÄ anvÀnde jag mig av en guide som jag hittade hÀr pÄ forumet. Ska försöka leta upp den!

• 2 veckor senare...
Postat

Gjorde samma som ovanstĂ„ende talare! Föredrar ocksĂ„ logic Ă€ven fast FL studio har sin charm 😉 haha ! Varför gillar jag logic framför FL studio? Enklare att jobba med samples(i min mening MYCKET enklare) bĂ€ttre överblick och sen sĂ„ Ă€r det ju sĂ„ att jag generellt jobbar snabbare i logic Ă€n FL studio. FL studio har bĂ€ttre pianoroll IMO lĂ€ttare att jobba i pianorollen ocksĂ„. Det jag kom pĂ„ nu. En frĂ„ga till er nu Varför i helv funkar inte min Enter knapp nĂ€r jag skriver inlĂ€gg i forumet ! 😛? FL F

• 1 mĂ„nad senare...
Postat

Hej allihopa! Tack för era svar!

Jag har köpt MAC nu och Ă€r helnöjd. Passade pĂ„ nu nĂ€r Apple lanserade nya modeller. Jag köper Logic till efter jul och kör igĂ„ng hĂ„rt dĂ„, ska se om jag hittar nĂ„gon bra nybörjarguide 😄

God jul och gott nytt Är!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.