Jump to content
Annons

Hata Mix Control [Löst]


BluesBoy

Recommended Posts

Håller på att bli galen på MC (plojty, plojty-prylar). Förlåt, Nilsson. 😉

Det var meningen att vi skulle spela in idag, men det gick åt h-e pga att jag inte fick ordning på medhörningen ordentligt. Utöver det så har jag konstaterat att utgång 5 på mitt ljudkort har gått sönder.....blev ju inte bättre av det precis.

Av någon sjuk anledning så hördes massvis med trummor i medhörningen fast allt var på noll (enligt mig). Har routat om och fixat i drygt 4 timmar, men får fan ingen ordning på det. Till det "roliga" hör att det ju faktiskt funkat förut.

Märkte att när jag hade spåren i inspelningsläge, så hördes allt oavsett vad jag gjorde i MC (förutom när jag drog ned mastern då), när jag däremot slog av inspelningen så fungerade MC exakt som jag ville; respektive medhörning gick att höja/sänka i MC.

Jag har 3 separata lyssningar genom utgångarna på baksidan av mitt Saffire 56-kort.

Visst måste det väl ändå gå att styra all medhörning, vid inspelning, genom respektive fader i MC?

Det enda jag vill kunna göra är tex gå in på basistens tab i MC och höja/sänka det han vill höra mer/mindre av.

Hur f-n gör jag? Känner att jag blir smått tokig på det här.....

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Klantigt av mig att inte tänka på det.......

Nu verkar det som om det funkar. Återstår att se till 100% när vi spelar in igen och alla skall ha separat lyssning. 🙂

Det går att ha software monitoring på, men då måste man även välja "independent monitoring level" för att åstadkomma det jag vill.

Med "iml" förbockat, använder man respektive spårs fader i Logic för att ställa lyssningsvolym vid inspelning.

Tack för uppslaget, JakobP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...