Jump to content
Annons

Stim ser över sin ersättningsmodell


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Annons
Förslaget till nya fördelningsregler baseras på en utredning genomförd under 2012 och 2013 av STIM (...) Resultatet av utredningen är ett nytt, starkare och mer hållbart fördelningssystem som skall vara rustat för förändringar i omvärlden, t.ex att man idag lyssnar på musik på nya sätt

Jäklar in i bomben, vilka blixtar STIM är! Maken på snabbagerande har jag sällan skådat: "t.ex att man idag lyssnar på musik på nya sätt ..."

Ja, sedan tjugo år tillbaka, typ.

Undrar om STIM förväntar sig stående ovationer för det här ...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar in i bomben, vilka blixtar STIM är! Maken på snabbagerande har jag sällan skådat: "t.ex att man idag lyssnar på musik på nya sätt ..."

Ja, sedan tjugo år tillbaka, typ.

Undrar om STIM förväntar sig stående ovationer för det här ...

Nå, nu ska vi inte vara såna. 🙂 Bättre sent än aldrig antar jag. Bra också att reglerna nu är anpassade även för eventuella nya sätt att lyssna på och ta till sig musik. Undrar nyfiket hur det funkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå, nu ska vi inte vara såna. 🙂

Du har rätt. Jag tar det för personligt. Det är bara det att jag sedan i början av 2000 har fått slita håret på grund av STIM:s bergfasta principer vad gäller "nya" tekniker som Internet.

Jag välkomnar ett nytt system. Men jag applåderar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

"genom att stimulera musikområden som till stor del saknar en kommersiell marknad"

Det låter ju faktiskt lite lovande iallafall!!!!

Återstår väl att se om det innebär att man som "liten" artist ändå får ut sin ersättning på ett rättvist sätt eller om de menar att mer ovanliga genrer (superdödsmegatrashmetal, fusoinexperimentellfunkbossajazz, etc) som kommer få mer till livs.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Återstår väl att se om det innebär att man som "liten" artist ändå får ut sin ersättning på ett rättvist sätt eller om de menar att mer ovanliga genrer (superdödsmegatrashmetal, fusoinexperimentellfunkbossajazz, etc) som kommer få mer till livs.

Får hoppas att det innebär både 'liten' och 'ovanlig'.

Link to comment
Dela på andra sajter

Återstår väl att se om det innebär att man som "liten" artist ändå får ut sin ersättning på ett rättvist sätt eller om de menar att mer ovanliga genrer (superdödsmegatrashmetal, fusoinexperimentellfunkbossajazz, etc) som kommer få mer till livs.

Får man olika ersättning beroende på va för slags musik man spelar alltså? Fan va skumt...

Ett band som sträcker sig över flera genrer då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...