Jallz Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
Terror Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 (redigerat) lÀgg upp nÄgot hÀr sÄ man fÄr höra pÄ vilken nivÄ du ligger. Nu för tiden behöver man inget skivbolag. Du kan slÀppa lÄtarna sjÀlv via tjÀnster sÄsom Record union. Det enda man tjÀnar pÄ att bli "signad" Àr promotion och hjÀlp med spelningar. Redigerat 13 september 2013 av Terror
Jallz Postat 13 september 2013 TrÄdstartare Postat 13 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
Terror Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 (redigerat) Jo men precis, det Ă€r "signad" jag menar, alltsĂ„ dĂ€r man liksom kan slĂ€ppa en mixtape ev. album med mycket bĂ€ttre kvalitĂ© Ă€n man kanske har i sin hemmastudio. Ăven "Tours" hjĂ€lps vĂ€l till av dem. Som musik Ă€r just nu jobbar jag bara pĂ„ det, inte gjort nĂ„got klart Ă€nnu, jag Ă€r en otrolig perfeektionist och Ă€r inte sĂ€ker riktigt hur jag vill lĂ€gga mig. Men det jag nĂ€mnde hĂ€r med mixtape/albums/tours etc om det finns nĂ„got OK bolag hĂ€r i sverige som hade supportat en engelsk hiphop mixtape/-ett album. Atlantic records, warner music group och dem behövs inte nĂ€mnas för de Ă€r dem jag klassifierade med "slĂ€ngs i soptunnan" Mvh Jag skulle inte sikta pĂ„ de "mindre bolagen". Man har hört riktiga rövarhistorier dĂ€r artister blir "knu*lade" för pengar. Go big or go home. Spara ihop lite pengar, spela in i en (bĂ€ttre) studio i nĂ€rheten av dig med nĂ„gon som vet vad han/hon pysslar med, skapa en youtube-kanal och börja hora ut dig sjĂ€lv utav bara tusingen. Tillslut fĂ„r du som du vill. Om du inte tror mig kan du lĂ€sa pĂ„ om en kille som heter Machine Gun Kelly. En utav de största yngsta rapparna. Han började helt pĂ„ egen hand med sina vĂ€nner, gjorde massa musik och spred det sjĂ€lv. Efter ett tag blev han signad av P diddy, och resan han gjort efter det Ă€r helt otrolig. Akta dig för mindre bolag, gör en riktigt jĂ€vla killer-ep pĂ„ egen hand (med hjĂ€lp av nĂ„gon/nĂ„gra som Ă€r riktigt bra), slĂ€pp det online, sprid bland vĂ€nner och över hela nĂ€tet. NĂ€r du vĂ€l fĂ„tt uppmĂ€rksamhet pĂ„ nĂ€tet (mycket views pĂ„ youtube, mycket followers pĂ„ facebook/twitter ect) sĂ„ kan du börja skicka in till det stora bolagen. NĂ€r de ser att du redan Ă€r "kĂ€nd", sĂ„ Ă€r chansen sĂ„ mkt större att dem kommer ta kontakt med dig. Lycka till. Redigerat 13 september 2013 av Terror
Jallz Postat 13 september 2013 TrÄdstartare Postat 13 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
Terror Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Tack Terror! MGK Àr en av mina idoler faktiskt, ok gillar det du sa med youtube , tÀnkte investera i en hemma studio vÀrd ca kanske 7papp men Àr rÀdd att det kan bli dÄlig kvalité av det i slutÀndan, studio kanske Àr bÀttre faktiskt, och youtube helt klart grymt för publicity! SvÄrt dock att fÄ rÀtt folk att se videon, alltsÄ det kan vara tusen personer som Àlskar lÄten men ingen som faktiskt kan göra nÄgot med den. Göra en hel EP kanske blir svin dyrt i en studio jag vet inte riktigt det ska jag helt klart kolla nÀrmare pÄ. En EP med 4-6 lÄtar kanske Àr bra? mvh Nja, lÀgg hellre 7 tusen pÄ att spela in med nÄgon annan. SEN kan du starta eget. Det Àr mitt rÄd. Ang youtube. Det gÀller att göra nÄgot unikt. NÄgot som andra rappare inte gjort. Om inte musiken Àr tillrÀckligt bra i sig sjÀlv (som för MGK). Ta inspiration frÄn alla "viral videos" dÀr ute som fÄr miljoner views. kom pÄ nÄgot. Det Mà STE inte kosta sÄ mkt. Det finns sÀkert minst 10 personer hÀr pÄ forumet som Àr redo att göra en bra EP med dig för runt 7 tusen kronor. jag skulle sÀkert kunna bidra med en lÄt med lite rock-inslag. Jag gjorde den hÀr beaten förut btw: Ang covers. Det Àr lite svÄrt. SjÀlvklart kan det sparka igÄng din karriÀr. MEN det kan ocksÄ bli att du blir kÀnd "som den killen som gjorde en grym cover pÄ", och det vill man inte. Börja med 1-2 lÄtar, sen droppa en cover. Just my 2 cents.
Terror Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Schyssta rÄd! HjÀlpte verkligen, ska fundera lite över det hela , men blir nog inspelning som du sÀger och inte hemma prylar Ànnu. MÄste bara hitta en producent dÄ som vet vad han/hhon gör i en studio. You're welcome sir. LÀgg upp en trÄd hÀr under "sammarbete". Om du vill bredda dina vyer och leta utanför Sveriges grÀnser, sÄ kan du ocksÄ titta pÄ amerikanska forum, tex http://www.futureproducers.com/forums/ 1
JJRockford Postat 13 september 2013 Postat 13 september 2013 Schyssta rÄd! HjÀlpte verkligen, ska fundera lite över det hela , men blir nog inspelning som du sÀger och inte hemma prylar Ànnu. MÄste bara hitta en producent dÄ som vet vad han/hhon gör i en studio. Jag tycker den absolut viktigaste frÄgan man ska stÀlla sig Àr varför man vill bli signad? Vad kan skivbolaget göra för dig som du inte kan göra sjÀlv? Man kan ju fÄ uppfattningen att dom skulle betala för att spela in en skiva Ät nÄgon, Àven om det nog Àr extremt ovanligt nuförtiden, att man tar nÄgon helt oetablerad och satsar en massa pÄ. Men man ska ocksÄ tÀnka pÄ att skivbolagen sannerligen inte sysslar med nÄgon vÀlgörenhet. Dom vill tjÀna pengar. Det finns mer Àn mÄnga artister som trott att dom fÄtt en massa pengar, som i sjÀlva verket bara varit förskott pÄ skivförsÀljning. Sen kanske inte skivan sÄlt alls sÄ bra som man trott. Och dÄ har dom helt plötsligt fÄtt Äterbetalningskrav frÄn skivbolagen. Nu Àr jag verkligen inte hemma i hiphop-vÀrlden, men i hÄrdrocksvÀrlden Àr det sÄvitt jag vet ganska mÄnga Är sen man kunde skicka in en halvrisig demo och sen bli signad och fÄ en skivinspelning betald. Eftersom det Àr sÄ mÄnga som hÄller pÄ med musik, och mÄnga dessutom Àr duktiga, sÄ orkar nog sÀllan skivbolagen chansa pÄ att ta nÄgonting som "kanske" gÄr att putsa till. IstÀllet lyssnar man pÄ det kommer in och bedömer det rÀtt av. HÄller det inte utgivningsklass sÄ Äker det i papperskorgen. Jag generaliserar sÄklart nu, men det Àr som du redan varit inne pÄ en tuff bransch. Man ska nog inte hoppas allt för mycket att hitta nÄgra skivbolag som tar sig tid och lyssna ordentligt pÄ de flera hundra demotejper dom fÄr varje vecka. SjÀlv skulle jag helt klart ge rÄdet att skaffa prylar sÄ du kan spela in sjÀlv först, och sen ta dig tid att lÀra dig hur du ska skruva fram ett sound du Àr nöjd med. Spela in. LÀgg upp t ex hÀr och fÄ feedback. FörbÀttra. LÀgg upp musiken pÄ YouTube, Soundcloud, Spotify o s v. Jag ska inte pÄstÄ att det Àr lÀttare att mixa hiphop Àn rock/pop. Men det Àr i alla fall mindre omstÀndligt pÄ sÄ sÀtt att du inte behöver micka upp ett trumset i en lÀmplig lokal, hÄlla koll pÄ faser mellan 10 mickar o s v. Och det Àr alldeles sÀkert nÀstan alltid bÀttre att göra egna lÄtar Àn covers. Om man nu inte verkligen gör covern till sin egen och sÀtter en helt unik prÀgel pÄ den.
Terror Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Stort tack JJ, en del saker jag bara vill diskutera om. Signad Ă€r inget jag sĂ€ger sĂ„dĂ€r nu direkt men hela grejen Ă€r nog eftersom jag sjĂ€lv vill ha en slags producent eller partner som sköter allt av produktionen och dĂ€r jag liksom gör min del med vocals. Mixing osv Ă€r inget jag kan dĂ€rför Ă€r en producent och en studio nĂ€stan ett mĂ„ste att skapa musik av den kvalitĂ© som rĂ€knas och inte nĂ„got halvdant jag gör hemma sjĂ€lv med utrustning som jag mĂ„ste hĂ„lla en budget till. Ska kolla runt pĂ„ "samarbets" fliken och leta efter möjliga samarbeten med en producent, men jag har tyvĂ€rr inget att visa upp. Jag tror sjĂ€lv att det Ă€r en dum idĂ© att investera i en "hemma studio" eftersom det kostar nĂ„gra papp och om det dĂ„ inte hĂ„ller kvalitĂ© Ă€r det förgĂ€ves, har lĂ€nge gömt mig för att spela in en lĂ„t eller liknande och mest rappat hemma och med polarna, sĂ„ vad jag behöver (enligt mig) Ă€r en kille/tjej som vet var den gör och kan göra en lĂ„t/-ar med mig. Hoppas du Ă„terkommer till trĂ„den sĂ„ vi kan prata lite om detta och reda ut vissa saker đ Uppskattar svaret! Mvh telefoner har ok mikrofoner nu för tiden. spela in nĂ„got snabbt dĂ€r sĂ„ har du iaf NĂ GOT att visa upp
JJRockford Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Stort tack JJ, en del saker jag bara vill diskutera om. Signad Ă€r inget jag sĂ€ger sĂ„dĂ€r nu direkt men hela grejen Ă€r nog eftersom jag sjĂ€lv vill ha en slags producent eller partner som sköter allt av produktionen och dĂ€r jag liksom gör min del med vocals. DĂ„ Ă€r nog det absolut bĂ€sta att annonsera efter den typen av samarbeten. HĂ€r pĂ„ studio-forumet, Bandfinder.se, via ditt Facebook-konto (om du har nĂ„got), sĂ€tt upp lappar i den lokala mataffĂ€ren, pĂ„ anslagstavlor o s v. Mixing osv Ă€r inget jag kan dĂ€rför Ă€r en producent och en studio nĂ€stan ett mĂ„ste att skapa musik av den kvalitĂ© som rĂ€knas och inte nĂ„got halvdant jag gör hemma sjĂ€lv med utrustning som jag mĂ„ste hĂ„lla en budget till. Priset pĂ„ utrustningen och var den Ă€r placerad spelar oftast ganska liten roll för hur bra resultatet blir. Ăr man duktig kan man fĂ„ till alldeles utmĂ€rkt kvalitet pĂ„ grejor som Ă€r gratis eller kostar vĂ€ldigt lite. Som Terror föreslog, en iPhone (eller iPad) gĂ„r det t ex att göra alldeles utmĂ€rkt inspelningar med, genom att endast anvĂ€nda den mick som redan finns inbyggd i telefonen. Har du ingen, köp en begagnad iPad (spelar ingen roll hur gammal den Ă€r), ladda hem Garageband (38 kr) eller nĂ„got liknande och sĂ€tt igĂ„ng att göra musik! đ Kolla lite videos pĂ„ YouTube, sök pĂ„ t ex "record song ipad". Ska kolla runt pĂ„ "samarbets" fliken och leta efter möjliga samarbeten med en producent, men jag har tyvĂ€rr inget att visa upp. Det bör man nog skaffa sig. Ăven om du Ă€r jĂ€ttetalangfull, sĂ„ kommer det alltid finnas andra talangfulla som har nĂ„got att visa upp. Och dĂ„ fĂ„r man svĂ„rt att hĂ€vda sig. Jag tror sjĂ€lv att det Ă€r en dum idĂ© att investera i en "hemma studio" eftersom det kostar nĂ„gra papp och om det dĂ„ inte hĂ„ller kvalitĂ© Ă€r det förgĂ€ves, Verkligen inte. Ăven om du hittar en samarbetspartner sĂ„ Ă€r det bara positivt för alla inblandade ju mer du kan om de olika stegen i musikproduktion, oavsett om det du gör hĂ„ller för att slĂ€ppas pĂ„ en skiva eller ej. Ju tydligare dina demos och idĂ©er Ă€r, desto lĂ€ttare kommer samarbetet med andra flyta. Man kan ju Ă€ven tĂ€nka sig att du börjar jobba ihop med nĂ„gon som bor pĂ„ lite lĂ€ngre avstĂ„nd. DĂ„ blir det ju enormt mycket smidigare om hen kan skicka beats till dig, och sĂ„ kan du spela in sĂ„ngen sjĂ€lv, och sen skicka tillbaka för mixning. Har du redan en dator som Ă€r nyare Ă€n kanske 5 Ă„r sĂ„ handlar fortfarande om investeringar för under 2000 kronor. Och dĂ„ kan du fĂ„ grejor som egentligen rĂ€cker hur lĂ„ngt som helst.
JJRockford Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Just det ja... Har du skickat runt hÀr pÄ Studio-forumets avdelning för lÄtkritik? Ta och lyssna pÄ ett gÀng lÄtar och se vad man kan Ästadkomma pÄ egen hand.
Jallz Postat 14 september 2013 TrÄdstartare Postat 14 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
JJRockford Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Har du lyssnat runt pĂ„ t ex YouTube pĂ„ folk som spelat in lĂ„tar pĂ„ iPhone/iPad? Det Ă€r "tyvĂ€rr" sĂ„ att det allra mesta av ljudet sitter i den som hanterar prylarna, inte i prylarna i sig. Ăr du duktig kan du göra riktigt bra produktioner med gratis/vĂ€ldigt billig programvara plus enkla prylar. Ăr man mer i början av sin karriĂ€r sĂ„ finns det sĂ„ otroligt mycket annat man behöver fokusera pĂ„ en dyr utrustning. Mitt tips Ă€r att köpa i princip billigast möjliga prylar och sen börja sĂ€tta dig in i inspelningsvĂ€rlden ordentligt innan du börjar köpa en massa dyra saker. Annars kommer du Ă€ndĂ„ inte ha nĂ„gon nytta av dem. Det skulle t ex kunna vara detta ljudkort: http://www.thomann.de/se/steinberg_ci1.htm (hĂ€r ingĂ„r Steinbergs Sequel LE) och denna mick: http://www.thomann.de/se/behringer_c1_grossmembran_studiomikrofon.htm Ăvrigt som du plockar fram funkar med detta. Och ja, mikrofoner har sĂ„ gott som uteslutanden XLR-kontakter (har nog aldrig nĂ„gonsin sett nĂ„got annat đ). Förbered dig ocksĂ„ pĂ„ att det förmodligen kommer att vara en viss tröskel innan allt Ă€r inkopplat och du har lĂ€rt dig hur du ska göra för att fĂ„ fram ett enkelt beat och rappa in till det. Men det Ă€r bara att kĂ€mpa pĂ„!
Jallz Postat 14 september 2013 TrÄdstartare Postat 14 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
JJRockford Postat 14 september 2013 Postat 14 september 2013 Just dĂ€rför som jag funderat pĂ„ att strunta i eget helt och hĂ„llet och liksom stĂ„ för vocals i nĂ„gon annans studio eftersom jag antagligen inte kommer lĂ„ta sĂ„ bra som jag kan om jag sjĂ€lv ska stĂ„ för inspelning och mixning. Ăr det verkligen sĂ„ stort problem att förlita sig pĂ„ dem som har en studio, alltsĂ„ att inte kunna göra nĂ„got sjĂ€lv. Tack! Du behöver inte se det som antingen eller. Jag generaliserar lite nu, men ska man satsa pĂ„ att bli artist idag tror jag att det Ă€r i princip oundvikligt att ha en egen studio i nĂ„gon form. DĂ€remot behöver du inte tĂ€nka att den mĂ„ste vara för att göra en fĂ€rdig produktion. Men som jag beskrev ovan, det kommer alltid finnas en massa begĂ„vade mĂ€nniskor som har spelat in demos innan dom söker samarbete. Och dom kommer nog sĂ„ att sĂ€ga ha förtur... Det Ă€r jĂ€ttesvĂ„rt att försöka förmedla vilken fantastisk idĂ© till en lĂ„t man har om man inte har nĂ„gonting alls inspelat. Jag tror de flesta som hĂ„llt pĂ„ med musik ett tag oftast har trĂ€ffat alldeles för mĂ„nga mĂ€nniskor som "har bra idĂ©er" men dĂ€r det sĂ€llan levereras nĂ„got anvĂ€ndbart. DĂ€rför struntar man nog ofta hellre i sĂ„dana, och vĂ€ljer att jobba med de som faktiskt visar att de kan Ă„stadkomma nĂ„got konkret. Att ha en studio för 1500 kr som du kan spela in demos i kommer du alltid att ha nytta av. Ska du hyra in dig i en studio kanske de pengarna rĂ€cker till 5 h. Det Ă€r i princip ingenting. Dessutom kommer det öka dina chanser till samarbete pĂ„ flera sĂ€tt. Förutom att du lĂ€ttare kan förmedla vad du har för idĂ©er genom att spela in enkla demos, kommer du ocksĂ„ kunna spela in sĂ„ng sjĂ€lv. SĂ€g att du fĂ„r kontakt med en producent hĂ€r pĂ„ Studio-forumet som gör beats, mixar/producerar och som tycker att du rappar bra. Men hen bor 50 mil frĂ„n dig. Har du en egen studio (hur enkel den Ă€n Ă€r) kan ni ju jobba tillsammans nĂ€stan lika enkelt som om ni bodde grannar. Hen gör beats, skickar till dig, du rappar och skickar tillbaka dina sĂ„ngtagningar som sen mixas ihop till en fĂ€rdig lĂ„t. Det Ă€r ganska vanligt idag.
JJRockford Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Vad Àr det för paket du tÀnker pÄ nu?
Jallz Postat 15 september 2013 TrÄdstartare Postat 15 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
Piccazzo Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 (redigerat) TÀnkte ocksÄ pÄ, i en studio pausar man ju inspelningen och "börjar om" om man behöver ta andan, man gör ju ocksÄ sÄ att man kanske gör instick som typ "yeah" och sÄ mellan vocalsen, detta gÄr vÀl inte nÀr man spelar in sjÀlv utan mÄste ske med 2 personer om jag inte Àr helt ute ock cyklar. AlltsÄ som jag tror nu, om man Àr 1 person, kan man bara göra en !1-take" , alltsÄ rappar hela sin vers, sedan paus, sedan hela refrÀngen, sedan nÀsta hela vers, man kan liksom inte stanna om man behöver och börja om, eller? Det gÄr lika bra att göra sjÀlv. Har du dator bredvid dig kan du ju stoppa och starta inspelningarna nÀr du vill ,Har du datorn i annat rum om du har sÄngbÄs kan du markera vilken sektion du vill spela in och loopa den sektionen. Tex om du spelar in refrÀng pÄ en lÄt sÄ loopar du den delen och spela in Lead , StÀmmor , Adds , Fills och annat i ett och samma svep. Nu krÀvs det lite rutin för att göra detta men med övning sÄ lÀr man sig. SÄ spelar ialla fall jag in nÀr jag ska spela in DemosÄng pÄ lÄtar som ska skickas vidare till artister eller skivbolag. NÀr det gÀller Rapp sÄ spelar van vanligtvis in hela första versen i ett svep sÄ att man behÄller flowet pÄ verserna och att det lÄter naturligt och inte sÄ mekaniskt. Alla flowar ju olika och det Àr ju det som Àr grejen med rapp. Sedan lÀggar man pÄ dubbar , Adds , Character tracks och annat som lÄten kan behöva. Ibland hela lÄten i ett brÀde , ibland uppdelad i sektioner.Beror pÄ hur bra Artisten Àr pÄ att leverera. Redigerat 15 september 2013 av Piccazzo
GurraSkywalker Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 (redigerat) Verkar som att du har vÀldigt mycket att lÀra dig och en vÀldigt lÄng vÀg att gÄ. Vi vet inte ens hur du lÄter, det kanske du borde visa sÄ att vi kan ge dig kritik. Redigerat 15 september 2013 av GurraSkywalker
JJRockford Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 http://www.thomann.d...e892d85ea3c092a TillrÀckligt för kvalitet musik? Det kommer inte att vara prylarna som utgör nÄgon begrÀnsning för dig. Folk har genom Ären spelat in alldeles utmÀrkta skivor under de mest varierande förutsÀttningar. Visst kan du köpa en extern preamp som den du lÀnkade till och koppla in i din dators befintliga ljudkort. Men skillnaden i ljudkvalite jÀmfört med vilket som helst ljudkort i samma eller lÀgre prisklass kommer att vara minimal, om ens hörbar. SÄ det finns ingen anledning att köpa en preamp som kostar nÀstan dubbelt sÄ mycket som ett ljudkort, speciellt inte dÄ det nÀstan alltid ingÄr helt ok programvara med ljudkorten. Alla inspelningsprogram jag kÀnner till har mÄnga smarta funktioner för att spela in lÄtar i steg som du och Picazzo skriver om.
JJRockford Postat 15 september 2013 Postat 15 september 2013 Verkar som att du har vĂ€ldigt mycket att lĂ€ra dig och en vĂ€ldigt lĂ„ng vĂ€g att gĂ„. Vi vet inte ens hur du lĂ„ter, det kanske du borde visa sĂ„ att vi kan ge dig kritik. Nu Ă€r det vĂ€l Ă€ndĂ„ ganska uppenbart att det som behövs Ă€r att hjĂ€lpa Jallz sĂ„ att han överhuvudtaget kan spela in nĂ„got. FörbĂ€ttringsförslag till resultatet blir sĂ„klart nĂ€sta steg! đ
Jallz Postat 15 september 2013 TrÄdstartare Postat 15 september 2013 (redigerat) . Redigerat 23 september 2014 av Jallz
AnthonyS Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Mitt tips Àr att skaffa enkla hemstudioprylar och spela in allt som dyker upp i huvudet, inklusive demos och lÄtar du kan öva in och slipa pÄ. DÄ kan du den dagen du vill spela in professionellt ta med dig ditt material och mycket lÀttare förmedla vad du vill fÄ ut av din studiotid. Dessutom kan du experimentera och laborera hur mycket du vill, utan att oroa dig för skenande rÀkningar och tickande studiotid.
JJRockford Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Som jag skrev tidigare, tĂ€nker du dig nĂ„gon slags karriĂ€r inom musiken sĂ„ kommer det var mer eller mindre oundvikligt och nödvĂ€ndigt att lĂ€ra dig hur man spelar in. Och det Ă€r lika bra att börja nu som senare. Man fĂ„r stĂ€lla in sig pĂ„ att det Ă€r mycket att lĂ€ra sig i början, och det kommer kanske inte lĂ„ta som man tĂ€nkt sig direkt. Men det finns inga genvĂ€gar till att bli duktig. DĂ€remot Ă€r det ju betydligt enklare att fĂ„ till sjyssta produktioner idag Ă€n för 10-20 Ă„r sen. Om du tĂ€nker dig att du ska gĂ„ in i en studio och spela in, sĂ„ gör dig sjĂ€lv en tjĂ€nst att gör minst nĂ„gon superenkel demo i mobilen eller sĂ„ först. Ladda ner nĂ„gon fyrakanalsinspelningsapp, "beatboxa" in ett beat och rappa mot det. Ăven om det inte Ă€r nĂ„got som lĂ€mpar sig för release kommer det underlĂ€tta enormt i din kommunikation med en producent.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.