1927 Postat 10 september 2013 Postat 10 september 2013 Finns det nÄgon vettig pianoplugg som faktiskt lÄter som ett piano och som inte kostar en förmögenhet? Vad anvÀnder ni?
basshole Postat 10 september 2013 Postat 10 september 2013 Ivory. Kostar iofs typ 1500-2500 men det ju ingen förmögenhet. Annars har du Native Instruments Upright Piano för typ 99 euro. Det finns givetvis en miljard olika pianos och flyglar dÀrute i olika prisklasser men dÀr har du tvÄ förslag iallafall.
hellfog Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 SjÀlv har jag PianoTeq och Xln Audio Addictive Keys. A keys Àr grymt bra tycker jag.Addictive Keys
JohnRick Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 HÄller ocksÄ med om Addictive Keys. LÄter jÀvligt bra och Àr vÀldigt editerbart. Min andra favorit Àr Galaxy Vintage D för Kontakt: http://www.galaxy-instruments.com/vintage-d.html
Samuel HĂ„kansson Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Purity tycker jag Ă€r rĂ€tt bra đ
Ludwig Koz Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 http://www.imperfectsamples.com/website/samples/whitebabygrand/whitebabygrand_complete.php
Signia Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 ".. som verkligen lĂ„ter piano" Ă€r trots allt en ganska subjektiv uppfattning. Ăven verkliga pianon lĂ„ter vĂ€ldigt olika. Vissa lĂ„ter vĂ€ldigt akustiskt, andra lĂ„ter vĂ€ldigt poppigt. Kanske blir rĂ„den bĂ€ttre om du beskriver vad du behöver anvĂ€nda pianot till mest đ
Claes Holmerup Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 EastWest Pianos kör jag med om det ska vara akustiskt piano. För elpianon av olika slag, kör jag i första hand med Scarbee's bibliotek (som numera finns med i NI Komplete).
LaBrea Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 (redigerat) Om jag var du sÄ skulle jag lyssna pÄ vad Tunnan och Moroten sÀger. Efter Dalai Lama Àr det vÀl profeternas profeter. SÄ kolla med Dalai Lama först bara, tror han kör Alicias Keys frÄn NI. LÄter ocksÄ bra, men kanske inte Àr sÄ "versitalt". Edit: +1 pÄ Addictive ocksÄ! Redigerat 11 september 2013 av LaBrea
CHAE Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Har anvĂ€nt mig av ArtVista Grand Piano bĂ„de lĂ€nge och vĂ€l đ VĂ€nligen, CHAE
Beatarce Postat 11 september 2013 Postat 11 september 2013 Rekomenderar starkt pluggen "TruePianos". Ett brett och proffsigt pianoljud som passar till allt! đ :) Kolla gĂ€rna ut min musik! ---> Beatarce đ đ
1927 Postat 11 september 2013 TrĂ„dstartare Postat 11 september 2013 ".. som verkligen lĂ„ter piano" Ă€r trots allt en ganska subjektiv uppfattning. Ăven verkliga pianon lĂ„ter vĂ€ldigt olika. Vissa lĂ„ter vĂ€ldigt akustiskt, andra lĂ„ter vĂ€ldigt poppigt. Kanske blir rĂ„den bĂ€ttre om du beskriver vad du behöver anvĂ€nda pianot till mest đ Jo du har rĂ€tt. Det jag Ă€r ute efter Ă€r ett piano som inte lĂ„ter sĂ„ artificiellt som sĂ„ mĂ„nga av gratispluggarna gör. Ett helt vanligt piano. Effekter kan man lĂ€gga pĂ„ efterĂ„t. đ Tack för alla svaren! Ska nu leta efter demoversioner och testa. đ
Tunnan och Moroten Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 Om jag var du sÄ skulle jag lyssna pÄ vad Tunnan och Moroten sÀger. Efter Dalai Lama Àr det vÀl profeternas profeter. Japp stÀmmer bra.
Signia Postat 12 september 2013 Postat 12 september 2013 NĂ„gra förslag pĂ„ flyglar: Art Vista Malmsjö Grand, mörkt, hĂ„rt, mystiskt, sitter vĂ€ldigt bra i mixar och ger en mörk varm vacker dunkel stĂ€mning. Sampletekk PMI Estonia, (samma som NI Steinway D) neutral Steinwayflygel, nĂ„got scoopad i övre mellanregistret men överlag vĂ€ldigt tydlig. EWQL pianos flyglar Ă€r ofta ljusa, rika o smaskiga, lĂ„ter vĂ€ldigt "live", men kan ibland kĂ€nnas "lĂ„ngt borta" i rummet och aningen basfattiga. Bardstown Audio - Bosendorfer imperial grand. Ljus flygel med öppen genomslagskraft i all musik. Inspelningen av pianot inte super, gammal inspelning, och dynamiken Ă€r lite sisĂ„dĂ€r, har lite problem med överslag pĂ„ enskilda filer. Men mycket klart tydligt piano. Sampletekk White Grand, glassig ljus steinwayflygel, Ă€r kĂ€nd för att "funka direkt i mixen utan skruvande" utan att lĂ„ta för vĂ€stkust. NIs flyglar tycker jag Ă€r allmĂ€nt konstiga i ljudet. .. och pĂ„ uprĂ€tta pianon: Sampletekk The Rain Piano, uprĂ€tt piano med tydlig karaktĂ€r. NĂ€ra inspelat, ett av dom bĂ€ttre uprĂ€tta pianon dĂ€r ute enligt mig. Native instruments Upright Piano. Ganska dovt, med lite konstig panorering. Ganska varm, snĂ€ll o pappig i ljudet precis som Native instruments ofta Ă€r. XLN - Upright Piano. Slickt stĂ„ende piano, lite simmigt ljud men vĂ€l nyanserat. Stora möjligheter att skruva ljudet i interfacet. Imperfekt samples Braunschweig Upright piano. Mörkt, stort, mustig piano som Ă€r inspelat sĂ„ det kĂ€nns som man sitter inuti pianot. Har lite problem med knĂ€ppljud vid höga velocities. Alla ovan Ă€r ligger inom tusen spĂ€nn, utom EWQL pianos. Vissa kommer som virtuellt instrument, medan andra krĂ€ver sampleplayer. (att jag skriver mest, betyder inte ja vet bĂ€st đ)
1927 Postat 24 september 2013 TrĂ„dstartare Postat 24 september 2013 Purity tycker jag Ă€r rĂ€tt bra đ Den var ju riktigt kul! Lite fjompiga ljud emellanĂ„t men vĂ€ldigt anvĂ€ndbar nĂ€r man hittar rĂ€tt. Tack!
D Vibe Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 Jag tipsar som vanligt om Precision Sounds Nordic Upright Piano. http://www.store.precisionsound.net/nordicinfo.php Passa pÄ att ta ner klassikern PSP Pianoverb ocksÄ, som Àr helt gratis, och lÀgg den ovanpÄ ditt virtuella piano: http://www.kvraudio.com/product/psp_pianoverb_by_pspaudioware/details
laban1 Postat 25 september 2013 Postat 25 september 2013 EastWest Pianos kör jag med om det ska vara akustiskt piano. För elpianon av olika slag, kör jag i första hand med Scarbee's bibliotek (som numera finns med i NI Komplete). Har Komplete 8 - HÀr ingÄr bl a VIENNA CONCERT GRAND, BERLIN CONCERT GRAND, NEW YORK CONCERT GRAND, UPRIGHT PIANO, SCARBEE CLAVINET/PIANET, SCARBEE MARK I Rhodes, SCARBEE A-200 Wurlitzer. Hur stÄr sig dessa i konkurensen?
MÄsart Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 Jag anvÀnder oftast Alicia's Keys frÄn Native Instruments, kanonljud under tusenlappen. Lite lÀtt EQ och ett snyggt reverb och du Àr hemma.
laban1 Postat 4 oktober 2013 Postat 4 oktober 2013 Har Komplete 8 - HÀr ingÄr bl a VIENNA CONCERT GRAND, BERLIN CONCERT GRAND, NEW YORK CONCERT GRAND, UPRIGHT PIANO, SCARBEE CLAVINET/PIANET, SCARBEE MARK I Rhodes, SCARBEE A-200 Wurlitzer. Hur stÄr sig dessa i konkurensen? NÄgon input hÀr?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.