D Vibe Postat 26 augusti 2013 Postat 26 augusti 2013 Hej. Jag kan inte finna något sätt att pre-fade:a i Cubase Essential 5. Det vore bra eftersom man då kunde automatisera prefadern, så man vid mixning lätt kan höja och sänka volymen på postfadern utan att behöva ändra automatiseringspunkterna. Någon som har tips om en plugg (till Windows 32 bit) som funkar bra för ändamålet? Tack på förhand Daniel
Gäst Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 "Input Gain" ska gå att automatisera! Enklast är att öppna kanalfönstret/mixern, enabla write-mode, håll inne shift och vrida på input gain-ratten som ser ut som ett hjul.
D Vibe Postat 30 augusti 2013 Trådstartare Postat 30 augusti 2013 Okej. Tack för tipset! Ska kika om jag hittar det. Är ju inte säkert att det finns i min mer begränsade version?
Gäst Postat 30 augusti 2013 Postat 30 augusti 2013 (redigerat) Borde finnas. Annars får du mycket riktigt lägga en gain-plugin överst i kedjan, vilket konstigt nog inte ingår i Cubase 5... Har många gånger använt typ limiterns gain-ratt som substitut vilket känns lite löjligt 😏 Redigerat 30 augusti 2013 av Gäst
D Vibe Postat 31 augusti 2013 Trådstartare Postat 31 augusti 2013 Jag hittade ingen input gain, men jag kom också precis på att det inte är vad jag letar efter. Jag vill kunna justera volymen efter effekterna för att inte kompressor- och disteffekter m m ska påverkas. Jag hittade en sån plugg för andra som också letar, Gfader. http://www.gvst.co.uk/gfader.htm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.