Jump to content
Annons

Culloden söker sångare!


Culloden

Recommended Posts

Vi söker nu en snubbe som kan ägna sig åt sången bara! Jag själv, Fredrik, har hittills skött både sång o gitarr-spel men känner nu att det blir lite för mycket för mig att fukusera på bägge delar, så jag kör helst guran bara!

Sångaren ska kunna ta höga toner, whala snyggt o naturligt, samt vara bra på att göra råa "avgrunds-vrål 😲 ..

Lyssna på våra låtar som ligger här på Forum och se vad ni själv tycker.

Det kanske rent av passar just dig! 😉

Vi befinner oss i Lund, Skåne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vi söker nu en snubbe som kan ägna sig åt sången bara! Jag själv, Fredrik, har hittills skött både sång o gitarr-spel men känner nu att det blir lite för mycket för mig att fukusera på bägge delar, så jag kör helst guran bara!

Sångaren ska kunna ta höga toner, whala snyggt o naturligt, samt vara bra på att göra råa "avgrunds-vrål 🙂 ..

Lyssna på våra låtar som ligger här på Forum och se vad ni själv tycker.

Det kanske rent av passar just dig! 😲

Vi befinner oss i Lund, Skåne!

Jag hade hoppat på det direkt, men jag bor i Sthlm och dessutom kan jag nog inte klara alla dom grejorna ni vill att man skall göra med rösten. Men jag hade inte tackat nej. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade hoppat på det direkt, men jag bor i Sthlm och dessutom kan jag nog inte klara alla dom grejorna ni vill att man skall göra med rösten. Men jag hade inte tackat nej. 😛

Hehe, det hade verkligen varit speciellt med din röst till vår musik! Vem vet, hade kanske blivit en dunder-hit 😳 I believe so!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls?

Jag vill ju ha dina "Living Heavy Metal" skrik ala Halford!!!!

Synd att jag sjunger i ett helt annat register, annars hade jag hoppat på direkt.

Även om det hade inneburit pendling mellan Dalarna och Skåne 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls?

Jag vill ju ha dina "Living Heavy Metal" skrik ala Halford!!!!

Synd att jag sjunger i ett helt annat register, annars hade jag hoppat på direkt.

Även om det hade inneburit pendling mellan Dalarna och Skåne 🙂

Men det e just såna skrik som jag vill att den nya sångaren ska kunna ta 😉

Ah Dalarna, hmm.. kanske en aning långt ja

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls?

Jag vill ju ha dina "Living Heavy Metal" skrik ala Halford!!!!

Synd att jag sjunger i ett helt annat register, annars hade jag hoppat på direkt.

Även om det hade inneburit pendling mellan Dalarna och Skåne 🙂

Sabaton - Primo Victoria???

Vad e nu detta? Finns det här på Forum?

Link to comment
Dela på andra sajter

powster (oregistrerad)
Har ni frågat Kiske, han är ju inte med i nåt band nu :rolleyes:😄

eh ja

ok det var kanske lite dumt av mig och klämma ur mig en sån sak.. sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni frågat Kiske, han är ju inte med i nåt band nu 😉 ;)

eh ja

ok det var kanske lite dumt av mig och klämma ur mig en sån sak.. sorry

Hehe nej nej det var inte alls dumt! Be inte om ursäkt.. det bara känns lite förgäves att fråga en gammal klenod som honom.. vi är ju trots allt ganska okända o står dessutom utan skivkontrakt! tihi.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

powster (oregistrerad)
Har ni frågat Kiske, han är ju inte med i nåt band nu 🙂🙁

eh ja

ok det var kanske lite dumt av mig och klämma ur mig en sån sak.. sorry

Hehe nej nej det var inte alls dumt! Be inte om ursäkt.. det bara känns lite förgäves att fråga en gammal klenod som honom.. vi är ju trots allt ganska okända o står dessutom utan skivkontrakt! tihi.. 🙂

Du har rätt 🙂 Iofs har väl inte han heller något skivkontrakt, men han vill nog inte göra metal längre..

Har du funderat på hitta en ny gitarrist istället? Tycker din sång passar bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt :rolleyes: Iofs har väl inte han heller något skivkontrakt, men han vill nog inte göra metal längre..

Har du funderat på hitta en ny gitarrist istället? Tycker din sång passar bra 😄

Kanske kan höra med Djonas här på Forum om han vill lira med oss!

Link to comment
Dela på andra sajter

powster (oregistrerad)

Du har rätt 😄 Iofs har väl inte han heller något skivkontrakt, men han vill nog inte göra metal längre..

Har du funderat på hitta en ny gitarrist istället? Tycker din sång passar bra 😛

Kanske kan höra med Djonas här på Forum om han vill lira med oss!

JAAAA! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls?

Jag vill ju ha dina "Living Heavy Metal" skrik ala Halford!!!!

Synd att jag sjunger i ett helt annat register, annars hade jag hoppat på direkt.

Även om det hade inneburit pendling mellan Dalarna och Skåne  🙂

Sabaton - Primo Victoria???

Vad e nu detta? Finns det här på Forum?

Primo Victoria finns tyvärr inte utlagd på forumet eftersom vårt skivbolag inte skulle uppskatta manövern...

Men jag har hört rykten om att man kan få ned plattan på något som kallas för DC++ 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Om du behöver sångare för en inspelning kan jag fråga Cidda (våran sångare), så kan vi lägga sången hemma hos mig. Han skulle nog passa alldeles utmärkt på en låt som "Living, breathing heavy metal" i a f. Fast jag vet inte om det här med "avgrundsvrål"... Har aldrig hört honom göra det, men det kan vara för att han inte gillar lite mörkare (syftar på rösten) sångare. T ex tycker han att Zak Stevens i Savatage (nu är han väl i och för sig soloartist...) åter som en dödsmetalsångare.

Du kan ju lyssna på http://www.sevengates.se/toppage1.htm "Bounded by hate" är väl den låt där han visar upp störst röstregister.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...