Jump to content
Annons

MIDI Windows7


Elwood (oregistrerad)

Recommended Posts

Elwood (oregistrerad)

Halloj!

Har äntligen fått igång datorn här hemma o tänkte nu ta o spela in lite musik. Döm av min förvåning när jag inte får MIDI till att fungera...ALLS!

Har ett Infrasonic AMON ljudkort med MIDI in och ut på. Ett gammalt MIDI klaviatur med MIDI-UT på. Har kopplat enligt följande:

Klaviatur ----->MIDI IN (Infrasonic AMON)-----USB--->DATOR

Det verkar inte finnas något sätt att i kontrollpanelen se vilka MIDI-prylar som är anslutna. Inte heller fungerar det i Mixcraft...

Några tips??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Elwood (oregistrerad)

Ok, efter lite efterforskningar så verkar jag inte vara ensam.... Men lösning på problemet verkar det vara ont om....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Vilka prylar som är anslutna ser du inte om du kopplar över MIDI, utan det enda du kan se, är MIDI-interfacet.

Har du installerat rätt driver? http://simsaudio.co.kr/sims_infrasonic/bbs/board.php?board=driver01&category=2

Det är inte så enkelt, att du har förväxlat MIDI in och ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elwood (oregistrerad)

Vilka prylar som är anslutna ser du inte om du kopplar över MIDI, utan det enda du kan se, är MIDI-interfacet.

Har du installerat rätt driver? http://simsaudio.co....er01&category=2

Det är inte så enkelt, att du har förväxlat MIDI in och ut?

Senaste drivern, från MIDI UT på keyb (enda porten) till MIDI IN på ljudkortet... "Det skall ju fungera" ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag kopplar in en multimeter mellan pin 4 o 5 så borde jag få någon form av spänning?

Bara om den sitter i closed loop.. MIDI out ger ingen signal alls. Kolla schemat

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...