Jump to content
Annons

Shure SM7b KROSSAR sm57 på rockstärkare!


hwasser

Recommended Posts

Jag har haft en shure sm7b nu ett längre tag och testade att micka upp stärkaren med den och blev helt paff på hur den ägde sönder sm57 i bitar. På clean gura så föredrar jag sm57an tunna ljud, men på rock så är sm7b så otroligt mycket lättare att använda då sm57 lätt blir vass, skärande (massa "fizz" runt 5-7 khz)

Hittade ett klipp på tuben där ni får se vad jag talar om:

http://www.youtube.com/watch?v=cMwr6TdwRK4

Så, varför är inte shure sm7b känd som gitarrförstärkarmic nr1 istället för sm57?

(inte menat som en hattråd mot sm57, utan snarare som en kärlekstråd för sm7b) 🙂

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 månader senare...

Jag tycker Sennheiser E906 gör samma grej med SM57, krossar den helt på gitarrstärk o virvel. Jag jämförde mina som fan, sen sålde jag mina SM57. Det är visst samma gube som konstuerade SM57 för länge sen som konstruerat E906. Han om någon borde ju kunna förbättra sin egen mick.

Fast på ett sätt är den mkt sämre, den är helt kass att sjunga i, SM57 är fin som fan live, tar med nyanser osv bättre än en SM58. Den är även skitbra om folk ska snacka på valmöten osv, såna som är livrädda för att ha micken nära käften. Man kan gasa på ganska mycket gain med en SM57 innan den rundar i PAt.

Go Jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...