Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjo på är som så att jag undrar... jag kör Cubase Sx tillsammans med reason och det funkar fin fint.. men när jag håller på och skapar o vill sätta låten på play typ mitt i så exploderar ljudet (alla samplingar som jag använder går på play) och i några sekunder är ljudet olidligt... det undviks klart genom att loopa istället över området jag vill redigera men då måste jag lyssna på hela låten innan jag når mitt parti. Finns det någon lösning till detta... inte trevligt med explotioner vare sig jag har lurar eller inte..

OBS.. de samplingar som går igång är endast de i Reason. Vad jag vet..

Tacksam för svar!

Redigerat av Gäst
Annons
Postat (redigerat)

Men... ... ... Ja rätt många gånger!...

Vadå är det inte någon inställning då?

Har inga andra problem med cubase/reason... funkar fin fint.. men lite enarverande för öronen...

Redigerat av Gäst
Postat

Aldrig hört talas om...

Du kan inte få ut "explosionen" ut från ljudkortet på en MD och sen tillbaka i datorn och lägga upp här så vi får lyssna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.