Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Cd baby TuneCore m.m skatt tjäna pengar fråga...

Hur gör man med pengarna man tjänar där tänker då på skatt.

Om man nu säljer bra måste man betala skatt ?

Vad jag förstår får man tjäna 30 000 kr per år för att kalla det hobby eller om man tjänar mer då drivar man någon form av företag eller?

Ska man vara en enskild firma eller bolag eller privatperson hur gör man?

Skapa musik och lägga det på digital distribution går det inte att få konstnärs skatt?

Ja frågorna är många någon som kan lite om det...

Annons
Postat

Jag tror jag ska formulera om frågan lite mer så det blir mer interessant. Jag vil inte betala skatt hur gör man det på bästa sätt när man har en digital distribution knutet till ett bankkonto utan att bli upptäckt? Och hur stor är chansen att bli upptäckt?

Postat

varför vill du inte betala skatt?

du börjar med att kvitta dina inkomster mot kostnaderna

Som vad privat person eller kulturarbetare företagare, bolag? Förstår du inte frågan eller är jag dålig på att förklara..

Postat

Som vad privat person eller kulturarbetare företagare, bolag? Förstår du inte frågan eller är jag dålig på att förklara..

det väljer du själv

huvudpoängen är densamma - du betalar skatt på vinsten

vinsten får du när du dragit bort alla kostnader från inkomsterna

privat hobby eller företag reglerar vad som är godkänt att kvitta mot inkomsterna

exakt vad som gäller från fall till fall kan skatteverket svara på

ju mer rättigheter desto mer krav på redovisning och deklaration kan man säga

varför vill du inte betala skatt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.