Jump to content
Annons

stoffemannen

Recommended Posts

Vet inte riktigt under vilken kategori den här ska ligga men flytta den om det är fel.

Skrev en låt i veckan om farsan som har det riktigt eländigt. Jag spelade in den igår kväll och har mixat lite smått nu på morgonen.

Han har en allvarlig käk-cancer och har gjort 13-14 operationer sedan 2005 (vi har tappat räkningen). I onsdags gjorde de ytterliggare en där de tog bort det sista av underkäken. Sedan 2008 går det inte känna igen honom. Han kan varken äta eller prata nu, och ligger på någon trist avdelning på Sahlgrenska. Jag hoppas att han kan få en någorlunda drägligt sista tid.

Väldigt tragisk sjukdom det där, och det är många som får den. Vi har ytterliggare en man på jobbet som har en identisk som farsan, bara att den inte har gått lika långt. Han är "bara" 49 år och upptäckte den i augusti. Sedan är det ytterliggare två kollegor som har dött av andra typer av cancer så för mig har detta blivit rätt påtagligt de senaste åren.

Låten blev automatiskt väldigt inspirerad av en av mina favoriter, Mr Roger Waters. Den var svår för mig att sjunga, och jag hittade inget bra sätt att göra det på, men postar den ändå.

http://soundcloud.com/stoffemannen/cancer

/Stoffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...