Svampbob Postat 6 april 2013 Postat 6 april 2013 HallÄ! Jag har köpt ett M-Audio FW 410 och ska anvÀnda det med mitt Logic Pro 9.1.6. Grejen Àr att efter ca 2 minuter sÄ börjar det lÄta jÀttekonstigt, ungefÀr som om det vore dist eller ringmodulator pÄ basen som jag har pluggat in. Likadant Àr de nÀr jag kör genom GarageBand men INTE genom Audacity eller nÀr jag kör genom M-Audio-kontrollpanelen. Jag har en MacBook Pro OS X 10.8.3, 2.8 GHz, 4 GB RAM SÄhÀr lÄter det: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Linus Postat 6 april 2013 Postat 6 april 2013 (redigerat) För lÄg latency? Logic och GarageBand kan nÀmligen vÀlja ljudkort individuellt medan Audacity vÀljer kortet du valt som standard i OS X. Redigerat 6 april 2013 av Linus
Svampbob Postat 6 april 2013 TrĂ„dstartare Postat 6 april 2013 Jag förstĂ„r nog inte riktigt vad du menar, utveckla gĂ€rna đ
Linus Postat 6 april 2013 Postat 6 april 2013 Hör du klicken och knÀppljuden innan det brakar loss? Det Àr förmodligen för bufferten.
Svampbob Postat 6 april 2013 TrÄdstartare Postat 6 april 2013 Tack för svar! Jag har inte mÀrkt nÄgra klickljud innan det brakar loss. Men jag testar att ha I/O Buffer size pÄ 128 samples och Recording delay Àndrade jag frÄn -15 till 120 samples. Var det det du menade?
BluesBoy Postat 6 april 2013 Postat 6 april 2013 (redigerat) Wow....det dÀr lÀt mycket "intressant". Recording delay behöver du nog inte Àndra pÄ. Testa 256 i Buffer, 0 i Recording delay. Universal Trackmode? Edit: Felskrivning Redigerat 6 april 2013 av BluesBoy
Svampbob Postat 6 april 2013 TrÄdstartare Postat 6 april 2013 Jag löste det genom att ladda hem nya drivrutiner. De hade tydligen slÀppt en version som var beta och svÄr att hitta. Tack sÄ mycket för hjÀlpen dock!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.