Guitar Nilsson Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Det hÀr Àr sÄ pinsamt att jag skÀms ihjÀl. TÀnkte jag skulle leka lite med EZ Drummer i Macen. Efter att ha letat det i tvÄ timmar ger jag upp. Söker jag det i Finder, ingenting... Jag hittar en trumloop i Garageband som jag gjorde för ett par mÄnader sen nÀr jag skaffade EZ Drummer, dÄ sÄg jag trumsetet osv, men inte nu. Men att frÄn Garageband eller pÄ nÄt annat vis fÄ fram EZ Drummer kan jag inte. Jag mÄste ju vara den största idioten i hela vÀrlden. NÀr man inte ens kan hitta vÀrldens enklaste trumprogram Àr det illa. Hur gör man?
Peter Roos Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 (redigerat) Du gÄr in i Macintosh HD, in i program, letar reda pÄ Toontrack Solo (i Toontrack-mappen. Om du har det sÄ kan du starta EZ Drummer i "Standalone"-mode. Har du inte Solo installerat sÄ finns det pÄ Toontracks hemsida. Annars mÄste du starta ditt musikprogram, skapa ett instrumentspÄr och lÀgga EZ Drummer som en "Insert" pÄ spÄret. mvh/Peter Redigerat 29 mars 2013 av Sleap
Lundin Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 (redigerat) Fiskar vĂ€l lite jag med dĂ„ eftersom jag var delaktig i brottet đ Menar du att spela via stand-alone instrumentet eller via Garageband? Vi lade ju EZ drummer under en instrument-ikon i Garageband.. tror t.o.m vi döpte den till EZ drummer eller liknande.. det Ă€r den ikonen iallafall du drar in i arrangemanget sĂ„ dyker pluggen upp. har du loggat in med samma lösenord du och jag anvĂ€nde nĂ€r vi körde remote? Redigerat 29 mars 2013 av Lundin
Guitar Nilsson Postat 29 mars 2013 TrÄdstartare Postat 29 mars 2013 Logga in???? I Garageband fÄr jag fram tvÄ spalter till högre dÀr det bla stÄr EZ Drummer. Men att fÄ fram trumsetet och alla trumloopar gÄr inte. Klickar o högerklickar pÄ varenda mm av skÀrmen. Jag Àr idiot. Helt klart. Oj fan. Nu kom trummorna fram plötsligt. Hur vet jag inte...
BluesBoy Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Det hĂ€r Ă€r ju nĂ€stan lika roligt att lĂ€sa som "...kopphĂ„llaren Ă€r trasig". đ Nilsson, ta dig en dag emellanĂ„t och googla runt lite pĂ„ saker inom datorer du tycker Ă€r jobbigt eller inte klarar av, sĂ„ skall du se att du snart lĂ€rt dig hantera datorer lika bra som Studern. đ
Bullerbyn Postat 29 mars 2013 Postat 29 mars 2013 Det hĂ€r Ă€r ju nĂ€stan lika roligt att lĂ€sa som "...kopphĂ„llaren Ă€r trasig". đ Nilsson, ta dig en dag emellanĂ„t och googla runt lite pĂ„ saker inom datorer du tycker Ă€r jobbigt eller inte klarar av, sĂ„ skall du se att du snart lĂ€rt dig hantera datorer lika bra som Studern. đ Ett bra tips! Fokusera pĂ„ en grej pĂ„ datorn, inte allt pĂ„ en gĂ„ng. Tror att det Ă€r dĂ„ du blir snurrig!
Lundin Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Ett bra tips! Fokusera pĂ„ en grej pĂ„ datorn, inte allt pĂ„ en gĂ„ng. Tror att det Ă€r dĂ„ du blir snurrig! Hehe.. exakt det jag satt och surrade om i telefonen samtidigt som jag drog runt i Hr Nilssons dator.. men det var sĂ€kert mer intressant vad som hĂ€nde pĂ„ skĂ€rmen. đ @Nilsson: Jag har för mig att du första drar in EZDrummer i arret i GB och sen - om inte interfacet öppnar sig - dubbelklickar pĂ„ sjĂ€lva ikonen i tracklisten.. hmm hoppas du Ă€r med vad jag menar... dra ivĂ€g ett PM bara om det strular igen, det finns alltid tid över för snabbhjĂ€lp. ..och med "loggat in" menar jag i datorn med anvĂ€ndarnamn och lösenord, men du kanske aldrig stĂ€nger av datorn. hoppas det löser sig.
Guitar Nilsson Postat 30 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 30 mars 2013 Det hĂ€r Ă€r ju nĂ€stan lika roligt att lĂ€sa som "...kopphĂ„llaren Ă€r trasig". đ Nilsson, ta dig en dag emellanĂ„t och googla runt lite pĂ„ saker inom datorer du tycker Ă€r jobbigt eller inte klarar av, sĂ„ skall du se att du snart lĂ€rt dig hantera datorer lika bra som Studern. đ Vad bra. Jag har hĂ„llit pĂ„ med datorer varenda dag sen de första kom, och ingenting har fungerat. Men nu kommer jag snart att klara allt! đ Verkligheten Ă€r att jag mĂ„ste försöka skaffa mig ett liv dĂ€r jag inte gör nĂ„t annat Ă€n skriver hĂ€r och pĂ„ Facebook med datorn. Orka inte med att aldrig fatta ett piss. Har suttit o kollat pĂ„ Dropbox hela dan till och frĂ„n. Det finns en fin guide dĂ€r som i sida efter sida berĂ€ttar och berĂ€ttar och berĂ€ttar hu enklet och makalöst bra Dropbox Ă€r. Men inte ett ord om hur man anvĂ€nder det... FortsĂ€tter jag med all den hĂ€r skiten fĂ„r jag nog cancer eller nĂ„t.
Peter Roos Postat 30 mars 2013 Postat 30 mars 2013 Ja, se datorer Àr inte lÀtt!!:-) Du klickar pÄ den filen du ska ha in i Dropbox och "drar" in den (och lÀgger den) i Dropbox-mappen. Vill du kunna dela filen med andra lÀgger du den i "Public"-mappen. NÀr den sedan ligger dÀr kan du högerklicka pÄ den och dÀr ska finnas Dropbox/Copy Link (kommer inte ihÄg exakt vad det heter). Sedan kan du klistra in lÀnken vart du vill och man kan dÄ spela upp filen frÄn lÀnken du klistrat in (i ett e-mail eller ett inlÀgg). /Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.