Jump to content
Annons

dv247.com

Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Jag har sett att dv247 Àr billigare Àn Thomann pÄ det mesta och inte sÄ lite billigare heller...

Jag har lÀnge funderat pÄ ett par Yamaha MSP7.

€581,35/par

€529/st

Annons
Postat

Jag pratade med en Svensk distributör igÄr om utvecklingen av musikaffÀrerna som köps upp av MRH. Det var ett intressant samtal.

Dom har nu börjat att sÀlja direkt till slutkund eftersom musikaffÀrerna mer och mer börjar likna Rusta. Han erbjöd 10-15% rabatt om jag valde att handla direkt av grossist istÀllet för att handla utanför Sverige. Han tror att fler och fler svenska distributörer kommer att göra sÄ hÀr för att inte tappa försÀljningen till utlandet.

Postat
Jag pratade med en Svensk distributör igÄr om utvecklingen av musikaffÀrerna som köps upp av MRH. Det var ett intressant samtal.

Dom har nu börjat att sÀlja direkt till slutkund eftersom musikaffÀrerna mer och mer börjar likna Rusta. Han erbjöd 10-15% rabatt om jag valde att handla direkt av grossist istÀllet för att handla utanför Sverige. Han tror att fler och fler svenska distributörer kommer att göra sÄ hÀr för att inte tappa försÀljningen till utlandet.

Vilka/vad Àr MRH?

Postat
NÄgon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt?

Syftar du pÄ Dolphin Music?

Det gÄr fort som attan, de skickar med UPS. Moms/tull/skatt var inte mer Àn det som det stod att det skulle kosta. Jag kanske bara hade tur dock.

maart (oregistrerad)
Postat

jag har sjÀlv funderat pÄ att skaffa en mbox mini för att fÄ ett lite mer portabelt Pro tools-system, speciellt nu nÀr man fÄr med PT8 pÄ köpet...

Thomann tar ca 3000:- för det vilket Àr ungefÀr som dom svenska handlarna. DV247 tar ungefÀr 2160. Dessutom har dom en bundle med (förutom mbox mini:n) ett par monitorer, en mick och tillbehör för ungefÀr 3000:- alltsÄ lika mycket som Thomann tar för bara kortet.

Är det nĂ„gon som handlat av dom? TĂ€nker lite pĂ„ samma frĂ„gor som iGnu stĂ€llde fast gĂ€llande DV247....?

Postat
NÄgon som vet hur det fungerar med leveranstid till sverige samt moms/tull/skatt?

Frakt Àr allt som tillkommer. Har för mig att dv247 tar £16 till Sverige om du inte bestÀller ett trumset el liknande. Du betalar engelsk moms (VAT=15%). Ingen tull och skatt, det Àr ju inom EU.

maart (oregistrerad)
Postat

Frakt Àr allt som tillkommer. Har för mig att dv247 tar £16 till Sverige om du inte bestÀller ett trumset el liknande. Du betalar engelsk moms (VAT=15%). Ingen tull och skatt, det Àr ju inom EU.

Tack sÄ mycket för ett bra svar!

angÄende den andra diskussionen i den hÀr trÄden:

IDFs svar till GuitarNilsson kÀnns otroligt onödigt. visst kan man kolla upp saker sjÀlv pÄ internet utan att det behöver ta sÄ lÄng tid men sjÀlva grejen med ett forum Àr vÀl att man ska kunna frÄga saker och fÄ bra svar? Dessutom undrar jag om inte IDFs svar tog lÀngre tid att skriva Àn ett vettigt svar pÄ frÄgan. Oavsett vilket Àr det aldrig okej att gÄ ut sÄ hÄrt och till och med ta till personangrepp. Trodde det var nÄgon sorts intern ironi först...

Postat

Åter till Ă€mnet... :rolleyes:

Hade jag köpt mitt DM1000 hÀr sÄ hade mÀtarbryggan följt med till utan extra kostnad.

DV247 Àr ju helt oslagbara nÀr det gÀller att hÄlla nere priserna.

Postat

Analogfreak:

"I'd really avoid DV247 / Digital Village, ordered a sampler from them about a year ago, told me it would only be a few days, ended up taking months to come through. They do have deals on though I suppose; if you're going to buy from them, give them a ring first and see what the avaliability of the item is like."

saxat frÄn ett annat forum

Postat

Helt otroligt att man fÄr med PSU:n till TG2:an ocksÄ till det hÀr priset.

Jag har lĂ€nge gĂ„tt i tankarna pĂ„ en ny 2ch preamp. 🙂

Postat
Analogfreak:

"I'd really avoid DV247 / Digital Village, ordered a sampler from them about a year ago, told me it would only be a few days, ended up taking months to come through. They do have deals on though I suppose; if you're going to buy from them, give them a ring first and see what the avaliability of the item is like."

Tack för upplysningen! Men missöden kan ju hÀnda och det dÀr kan ju ha varit en person som bara rÄkade ha otur.

Postat

Har du bestÀllt frÄn DV247 Analogfreak?

Jag funderar pÄ att handla dÀrifrÄn med. Ett ljudkort fanns dÀr till bÀttre pris Àn pÄ Dolphin.

Postat
Analogfreak:

Tack för upplysningen! Men missöden kan ju hÀnda och det dÀr kan ju ha varit en person som bara rÄkade ha otur.

+1

Kolla hur det gick med min BigKnob!!!

Satan sa ja te er!! Ha ha ha!

Men ett bra inlÀgg av beariksson.

Det kan vara bra att lyssna pÄ lite erfarenheter frÄn andra som handlat pÄ siten.

VÀl vÀrt en funderare.

Take care!

/Cruncha'

Postat

En frÄga jag direkt kommer pÄ Àr varför man inte hört talas om dessa sajter innan?

Varför bara Thomann? Eller Àr det bara jag som varit dÄligt "med i svÀngen"?

Jag tycker det ser ut som att bÄde Dolphin och DV24 har vÀl fungerande shoppingsajter och sÄnna system ruskas inte fram i en vÀnlig handtralla ens en gÄng!

NÄn med lite info om detta? För jag har svÄrt att tro att bara namnet, Àr den bidragande orsaken!?

Peace.

/Crunch'

Postat
En frÄga jag direkt kommer pÄ Àr varför man inte hört talas om dessa sajter innan?

Varför bara Thomann? Eller Àr det bara jag som varit dÄligt "med i svÀngen"?

Jag tycker det ser ut som att bÄde Dolphin och DV24 har vÀl fungerande shoppingsajter och sÄnna system ruskas inte fram i en vÀnlig handtralla ens en gÄng!

NÄn med lite info om detta? För jag har svÄrt att tro att bara namnet, Àr den bidragande orsaken!?

Peace.

/Crunch'

Folk fÄr vÀl höra om affÀrerna genom andra. Jag hade dÄ inte vetat om varken thomann, dolphin eller dv247 om det inte var för att nÄgon berÀttade för mig om dem.

Jag hatar förövrigt Thomanns layout över lag. Dolphin och DV247 Àr mycket simplare och har ofta mycket mer utförlig information om prylarna. Ett plus till Àr ju det lÄga priset och snabba frakten.

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Analogfreak:

Exakt! Finns vÀl inte nÄgon som inte har haft nÄgot problem med en större butik, vare sig det gÀller en musikbutik som ett inhemskt varuhus. TrÄkigt för den personen. Men alltid bra höra saker. Dock ska man inte lÀgga för stor vikt vid det. Det Àr ju sÄ att om nio av tio Àr positiva inlÀgg om nÄgon butik, eller vad det nu mÄnde vara, sÄ Àr det det enda som Àr negativt som folk mest lÀgger mÀrke till och kommer ihÄg.

Redigerat av DieHard
DieHard (oregistrerad)
Postat

Ligger momsen i priset eller?

• 3 veckor senare...
DieHard (oregistrerad)
Postat

Gjort min första bestĂ€llning frĂ„n dv247.com 🙂 BestĂ€llde pĂ„ torsdagkvĂ€ll och pĂ„ lördagen skickade dem den och hade den pĂ„ torsdagen. De anvĂ€nder sig av ups. Allt utan nĂ„got som helst problem. Kommer fortsĂ€tta bestĂ€lla dĂ€r. Tysken har blivit för dyr och inte vĂ€rd lĂ€ngre anvĂ€nda.

Postat
Gjort min första bestĂ€llning frĂ„n dv247.com 😉 BestĂ€llde pĂ„ torsdagkvĂ€ll och pĂ„ lördagen skickade dem den och hade den pĂ„ torsdagen. De anvĂ€nder sig av ups. Allt utan nĂ„got som helst problem. Kommer fortsĂ€tta bestĂ€lla dĂ€r. Tysken har blivit för dyr och inte vĂ€rd lĂ€ngre anvĂ€nda.

Kul Ă„ höra. Jag ska bestĂ€lla frĂ„n dv247.com jag ocksĂ„. Jag hĂ„ller pĂ„ att spara ihop till en Chandler Limited TG2. 🙂

Postat (redigerat)

Jag köpte mina Adam A7 frĂ„n DV247. BestĂ€llde pĂ„ fredagkvĂ€ll, dom skickades pĂ„ mĂ„ndag efter helgen. Ups lyckades skicka paketet fel sĂ„ det blev 24h försenat enligt deras onlinesystem. Mailade DV237's kundsupport som gav mig pengarna tillbaka pĂ„ frakten och tog kontakt med Ups för att kolla om det gick att lösa sĂ„ paketet kom i tid...Vilket det gjorde till slut. Frakten tog frĂ„n mĂ„ndag till fredag Ă€ven om det pĂ„ ups hemsida stĂ„r att det ska ta 2 dagar. Otroligt hjĂ€lpsamma och trevliga mĂ„ jag sĂ€ga. Kommer absolut köpa mer frĂ„n dom i framtiden đŸ˜±

Redigerat av technic
Postat (redigerat)
Jag köpte mina Adam A7 frĂ„n DV247. BestĂ€llde pĂ„ fredagkvĂ€ll, dom skickades pĂ„ mĂ„ndag efter helgen. Ups lyckades skicka paketet fel sĂ„ det blev 24h försenat enligt deras onlinesystem. Mailade DV237's kundsupport som gav mig pengarna tillbaka pĂ„ frakten och tog kontakt med Ups för att kolla om det gick att lösa sĂ„ paketet kom i tid...Vilket det gjorde till slut. Frakten tog frĂ„n mĂ„ndag till fredag Ă€ven om det pĂ„ ups hemsida stĂ„r att det ska ta 2 dagar. Otroligt hjĂ€lpsamma och trevliga mĂ„ jag sĂ€ga. Kommer absolut köpa mer frĂ„n dom i framtiden 😆

NĂ€r servicen och supporten hos Dv247 och Dolphin Ă€r sĂ„ hĂ€r pass hög och man blir vĂ€l bemött och nĂ€r priserna Ă€r sĂ„ otroligt lĂ„ga, dĂ„ ser jag ingen anledning att handla i svenska butiker vars personal Ă€r ointresserad av sitt jobb och har en spydig och dryg attityd och dessutom jĂ€vligt höga priser. Nu kan Musikbörsen och 4-sound sitta och pilla pĂ„ sina ollon medan vi handlar i Storbritannien. đŸ˜±

Redigerat av Analogfreak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Liknande innehĂ„ll

• Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.