Jump to content
Annons

Firewire 410 är tyst efter inloggning i OS X


Linus

Recommended Posts

Efter att ha talat ner Firewire 410:s Mac-drivrutin i en annan tråd tänkte jag förklara ett problem jag har med kortet. När jag loggar in i OS X är kortet helt tyst.

Mina program är det inget fel på. De är korrekt inställda och skickar ljudet till ljudkortets drivrutin. SW RTN-reglarna i M-Audios kontrollpanel/mixer ger utslag, så ljudet från programmen kommer fram. 🙂

SW RTN 1/2 är patchad till Output 1/2 på ljudkortet (standardinställning) men det kommer inget ljud ur utgångarna. Jag växlar till fliken Output i mixern och där ger mätaren för Output 1/2 inga utslag. 😳

Jag klickar på Reset-knappen för att nollställa alla kopplingar. DÅ kommer ljudet igång! 😮

Det verkar som att drivrutinen inte förstår att SW RTN 1/2 redan är patchad till Output 1/2. Det krävs att jag ändrar utgången i patchbay och ändrar tillbaka alt. nollställer mixerns inställningar.

1. Jag kör OS X 10.4.10. Jag kan inte installera någon äldre drivrutin eller Firmware då denna är den enda version som fungerar på 10.4.10.

2. Ja, jag har pratat med Luthman. Jag fick jättebra hjälp med att lösa andra buggar, t ex att du inte kan ha en Mbox installerad på samma maskin. Digidesigns drivrutin slår ut vissa funktioner i M-Audios kort, bl a försvann MIDI-portarna.

Men det här patchbay-problemet har vi dock inte fått någon lösning på.

3. Jag har lusläst M-Audios FAQ.

4. Jag har avinstallerat/installerat om M-Audios mjukvara.

5. Jag har provat att slänga alla preferences-filer. Jag har bekräftat att plist-filerna har rätt läs- och skrivbehörighet, så den ska kunna läsa in mina inställningar direkt efter inloggning.

4. Jag är inte ensam. Här är en

som visar problemet. Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...