Jump to content
Annons

Tokai love rock


Erk

Recommended Posts

Höjt!

Ja håller på och kollar runt på en massa gitarrer. Jag har sett så många olika märken och recensioner så blir helt snurrig!

Jag är ute efter en Les Paul dock inte gibson. Tokai och Epiphone är de ja kollat lite extra på.

Vilken är bäst? (om man kan uttrycka det så)? och finns det någon återförsäljare för Tokia i Sverige? Har inte hittat någon.

MVH//Erk

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Epiphone är iaf inget att ha om du inte byter mickarna på den, dom låter yberdåligt enligt mig, hade en standard förut men bytte den och köpte tele istället. Gitarrerna brukar vara bra byggda och så men mikarna är inte särskillt bra.

lycka till med valen / Elis

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för att göra det ännu mer intressant (förvirrat) Tokai love rock vs Tokai love rock II?

Det är ju två helt olika gitarrer. Personligen gillar jag Love Rock II mycket mer, tycker den låter bättre och har fler möjligheter ljudmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite on topic här, kunde inte låta bli... någon som sett denna (avslutad men ligger kvar) auktion på Tradera? http://www.tradera.com/auction/aid_34804925

Notera... först beskrivningen:

Denna Pålle har varit väl spelad och det är små märken och dings här och där och förbätrings lack på huvudet.

...och sedan...

Tillagt i objektsbeskrivningen 8 nov 21:56

--------OBS----------Bjud inte mer på denna auktion.

Gitarren ramlade ner från stativet och slog av huvudet på nytt.

Förbättringlack på huvudet, jaja. Jag är glad att jag aldrig bjöd/fick den guran. 😳 För övrigt verkar det rätt svårt att hitta begagnade TLR:s. Hur är de nyare modellerna? De som tillverkades på 80-talet verkar ju lovordas både här och där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...